• pindile

Sämre av visanne?

Ni som ätit visanne mot er endo, har ni uppnått tänkt resultat? Hade ni mkt biverkningar? Vilka?

Någon som blivit sämre av visane?
    Jag har ätit dessa i 4 månader nu och de senaste 2 månaderna hr jag mått jättedåligt....
    Jag har så mkt smärta , dygnet runt. Mer ont än jag hade t.o.m innan min diagnos då jag ju gick helt obehandlad.

Mina biverkningar är b.la håravfall, tappar extramt mkt hår :( Tror jag håller på att få en deprission, men vet ej om det beror på medecinen eller bara pga att jag mått så dåligt och liksom inte ser nåt slut på det hela....

någon som vill dela med sig av era erfarenheter?        

• Svar på tråden Sämre av visanne?
  • Tissetass

Skulle också vilja veta folks erfarenheter av Visanne. Har nyligen blivit erbjuden det, men känner mig väldigt osäker.
    Först för att det står att det innehåller gulkroppshormon. Åt Cerazette förut som jag bara mådde skit av, men skulle gulkroppshormonet i Visanne vara annorlunda tro? Och så är jag osäker på Visanne för just nu känns det bara som att ge ger min piller efter piller. Vägrar att ens prata titthålsoperation med mig... Orkar inte stoppa i min kropp mer hormonpiller som jag bara mår dåligt av. Samt att på de andra pillren jag fått står det att man ska vara försiktigt/egentligen inte äta dem om man har migrän. Lästa på Fass, men hittade inget om Visanne och migrän där. Någon som vet hur det är?

Äter också Tetralysal för min akne. Slutade medan jag åt Cerazette då de kunde ta bort effekten av p-piller. Aknen blev ju helt hemsk igen, men har blivit mycket bättre nu efter att jag slutat med Cerazette och börjar med Tetralysalen igen. Orkar inte få en ny explosion av akne över halva kroppen...

Svar på tråden Sämre av visanne?