• Mysanpysan86

Problem med dags sömnen,, 9mån

Hej!
    Min flicka på 9mån har varit duktig länge med att sova på dagen och natten. Vaknar ibland för mat eller napp på natten. Och på dagen sovit (oftast) två gånger 1tim o 45min på varje.
    Vi byter blöja ger henne mat och lägger henne i sängen också somnar hon. Men nu, det började häromdagen så kan hon vara tyst i ca 10min. Sen börjar hon gall skrika och gråter och slutar inte om hon får ny napp eller mer mat. Tröst hjälper inte och tar ja upp henne för att snart lägga om henne blir det värre.
    Just nu får vi vänta med o natta henne tills hon inte orkar bråka.. Idag vaknade hon kl 6,10 och somnade inte förräns kl 11,30.
    Så sover hon ca 1tim o 45 min. Men det syns på henne att hon är trött. Jätte trött. Och hon somnar inte igen innan kvällsnattningen. Hon vägrar.
    Jag vet inte vad jag gör för fel? Är det seprationsångest? Eller vill hon bara sova en gång? Tänder? 

• Svar på tråden Problem med dags sömnen,, 9mån
  • Natulcien

Ja, det kan mycket väl vara separationsfasen som visar sig. Hon är ju precis i den åldern. Prova att sova tillsammans med henne. Eller åtminstone ligga intill henne tills hon har somnat ordentligt.

• Rosa Fluff

Hon är mitt i separationsfasen.. Ge henne massor med närhet och bekräftelse. Sen är det bara att stå ut. Fasen är jätte jobbig men går över..

Svar på tråden Problem med dags sömnen,, 9mån