• Krokodillan

Katt som kramas :)

Vi har haft vår nuvarande katt i 1,5 år. En helt underbar pojkkatt på snart två år. Fantastiskt snäll - tror inte ens att han kan fräsa eller morra (om det nu finns katter som faktiskt inte kan det) och himla kelig. Även mot barnen.

Den sista tiden har han börjat kramas! Lägger framtassarna runt halsen och trycker sin kind hårt mot min. Fick precis en sån go kram när han kom in genom kattluckan och hoppade upp till mig i soffan. Jag har aldrig stött på en katt som kramas förr. Någon annan som har/har haft en katt med den egenskapen?

• Svar på tråden Katt som kramas :)
  • Whitetrash86

En av mammas katter har alltid kramats..

Min han katt fräser och morrar aldrig heller.. det finns inget som han behöver fräsa och morra åt. Men alla katter kan 

• IceJossan

En kissen hos mina päron kramas :) Innan han skadade ryggen så skulle man hålla honom under umpan så att i princip låg rakt upp emot halsen och la en tass om varje sida och kramades hårt :) Nu blir det inte riktigt samma sak när vi inte vågar hålla under rumpan sådär, men han kramas fortfarande.

Häromkvällen fick jag en sån där riktig kram av en sömnig grannkatt som slumrade ute i en buske innan han kom fram för lite uppmärksamhet.

Och nog för att min agen katt vill bli kramad av mig, men det är nåt alldeles extra härligt när man verkligen får en riktig kram tillbaka :)

• Jimman

Vår katt kramas oxå så , tror inte det är så ovanligt av en katt

• Lillan05

Vår katt Helga kramas och hon ibland kramade hon min förra hund.

• Krokodillan
    Lillan05 skrev 2013-09-12 06:54:06 följande:
    Vår katt Helga kramas och hon ibland kramade hon min förra hund. 

Men ååååh, så mysigt!!
Svar på tråden Katt som kramas :)