Mamman har flyttat 25 mil bort och håller på och rör runt i våra veckor.
Min mans barns mamma har flyttat 25 mil bort till sin pojkväns hus och då kan hon inte längre ha barnen varannan vecka utan det blir ju då varannan helg eftersom dom går i skolan. Sen hon flyttade har hon inte haft dom en enda helg utan kommer ner mitt i veckorna och hämtar dom efter skolan och lämnar dom sent, utan att dom har ätit mat. Hon kan hux flux säga att imorgon kommer jag och då ska våra planer och rutiner ruckas på i sista stund. Vi har 4 barn så vi behöver struktur i vår vardag så vi sa att ska hon hämta mitt i veckan så måste hon planera när så vi vet om det så Vi kan planera. Hon bråkade med min man i telefon och ringde sen direkt till barnen och sa att hon hämtar dom imorgon. Detta sa dom inte till oss utan det fick vi veta av en slump.. Han blev arg, sa att från och ned nu så pratat du med mig och du kan hämta dom den veckan som tidigare var din innan du flyttade. Jon skickar dryga nedvärderande sms och hon kommer ändå hämta barnen på torsdag. Vi vill ju inte att barnen ska bli ledsna om vi säger nej till något hon lovat bakom ryggen på oss...
Inget underhåll eller barnbidrag ser vi röken av heller och vi betalar Allt.
Hur hanteras detta?