• Tröttmössa

Hur mkt får era barn titta på tv/dator?

Jag är nyfiken på hur mkt era barn får titta på tv/dator? Min son är 21 månader och innan hade jag och min man som ambition att han inte skulle få titta på tv särskilt mkt. Men sen lillen började dagis har jag märkt att vi båda har börjat ge honom mer tv-tid (och datortid och med det menar jag att han får titta på typ Alfons Åberg på youtube). Inomhus är sonen väldigt osjälvständig eller vad man kan kalla det. Han har svårt att aktivera sig själv med t ex klossar, böcker, duplo, kritor etc och vill istället att vi leker med honom. Är vi hemma båda två ägnar en all sin tid åt lillen och den andra fixar mat eller vad det nu kan vara. Men är bara en hemma och maten måste lagas (eller plockas undan efter, städningen skiter vi typ i på vardagarna, bara köket och nödvändigt plock som prioriteras) så kan vi ju inte ägna oss åt lillen. För att vi ska få den där stunden för att fixa så har det blivit så att vi allt oftare sätter på barnkanalen eller youtube. Och jag har dåligt samvete för det!!! Hur gör ni andra? Vad har ni för inställning till tv/dator för såna här småttingar?

• Svar på tråden Hur mkt får era barn titta på tv/dator?
  • fluu

20 månader och tittar på TV en timmer om morgonen och 15 minuter på kvällen. Oroar mig inte i onödan.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Bling1975

18 månader och får inte titta på tv alls, tycker det är onödigt. Däremot får hon spela enkla spel på iPaden eller mobilen. Hon får även titta på foton och små filmer vi har spelat in med henne i mobilen. Hon brukar dock tröttna efter 5 minuter.

Svar på tråden Hur mkt får era barn titta på tv/dator?