• junismammahannah

Ensamstående mamma i gbg till ettåring, finns det fler?

Hej, Jag och min sambo har beslutat oss för att gå isär, det är nog rätt beslut men fy så jobbigt allt känns just nu, och hur otroligt ensam man känner sig. Just nu tror man att man aldrig kommer hitta vänner som har det likadant så här tidigt, och aldrig tror man på att man kommer hitta kärleken igen, men det gör man ju... Vill så gärna ha någon att prata med, ventilera, träffas med barnen, skratta och ha det bra, finns ni ensamstående föräldrar i Göteborg som också vill träffa någon i samma situation, hör av er :)

• Svar på tråden Ensamstående mamma i gbg till ettåring, finns det fler?
  • forsbergskan

Hej! Du är absolut inte ensam, vi är många singelmammor i Gbg! Man kan må jättebra som singelmamma, ha en ok relation till pappan, ett lyckligt barn, och man kan absolut möta ny kärlek! :)

Jag träffas gärna. Har en son på 10 mån. 

• Annono

Hej på er!

Jag och min sambo håller också på att separera, vi har en son på 19 månader. Trots att vi övervägt separation sedan innan förlossningen, så känns det väldigt sorgligt, framförallt att inte kunna erbjuda min son allt det jag själv vuxit upp med - syskon, hus, föräldrar som älskar varandra.... tråkigt också att det känns som att mammagrupperna som jag umgicks med mkt under mammaledigheten nu liksom upplösts och jag känner mig jätteensam Så jag vill verkligen ha kontakt med andra, allra helst i liknande situation.....!

• Lillsudd

Jag är ensam med ett 13 månader gammalt barn, skillnaden är att jag valde att försöka få barn som ensamstående så jag känner mig inte så ledsen över det eller vad man ska säga - i alla fall inte nu (det var ju ledsammare när jag var nyseparerad och bestämde mig för att ändå försöka få barn). Är föräldraledig några månader till och hittar gärna fler att umgås med

• Tjejgöteborg

Hej! Jag är oxå separerad och har en son på 18 mån. Jag träffas gärna både med och utan barn, på en lekplats, för en fika eller ett glas vin :) förslag på dag och tid? Jag jobbar dagtid på vardagar så antingen efter, kvällstid eller helger.

• Matildas mamma

Hej,
    Jag har precis flyttat hem till Gbg från Australien, med min 6 månader gamla dotter.
    Hennes pappa bor kvar i Australien, så har det ganska tufft om dagen. Ensam 24/7 med min dotter och ingen hjälp. Samtidigt som det sociala livet är i botten. :(
    Har inte bott i Gbg på 12 år, så känner mig helt lost. Väldigt liten familj och få vänner.
    Vill jätte gärna möta andra mammor och bygga en ny bekantskaps krets. Jag bor på Hisingen, men möter gärna folk från hela staden :)

Sänd mig gärna en mail! mdsan@live.com
    M&M

• Annono

Hej igen!

Verkar ju finnas intresse för att träffas irl... har dock fått för mig att det ofta brukar rinna ut i sanden när man mötts i ett sånt här forum?!? Så nu tänkte jag försöka mig på ett konkret initiativ

Finns ju massor av bra platser att ses på med barn i våra åldrar - Stadsmuseet och Världskulturmuseet är mina inomhusfavoriter och då har man ju Trädgårdsföreningens respektive Näckrosdammens lekplatser som näraliggande alternativ ifall det skulle vara bra utomhusväder...

Så det är väl bara att bestämma en dag, eller vad säger ni ?

Nästa vecka kan jag måndag, onsdag, torsdag och fredag eftermiddag, hämtar på förskolan vid två och så kan jag vara på plats vid kvart i tre - nån som hakar på nåt av ställena nån av dagarna?!?!?!

Jag finns att nå på kaervt@hotmail.com

• Tjejgöteborg

Hej! Gärna onsdag för mig. Hämtar oxå två så kanske kan va inne i stan vid 15. Funkar det?

• Tjejgöteborg

Kom på att sonen har bvc tid 16 på onsdag så kan tyvärr inte då men gärna en annan dag :)

• Tjejgöteborg

Slutar 16 på tors o ska ju hämta liten efter så är nog inte inne i stan förrän typ 17 isåfall. För sent eller vad känner du/ni? 😊

• Annono

Aha... ja, det blir försent för oss, jag har en kvällstrött liten grabb Men vi kan ju göra ett nytt försök nästa vecka! Onsdag den 27 tex?

• Tjejgöteborg

Det funkar nog. Är osäker om jag måste jobba över då men tro inte det. Vet säkert på måndag. Men vi kan utgå från att jag slutar två, och efter att jag hämtar lillen och är inne i stan är nog kl runt tre, var tycker du vi ska ses?

• Tjejgöteborg

Hej igen! Lillen har blivit sjuk så får hoppa träffen på ons.. Hoppas vi kan styra upp en ny nån annan dag :)

Svar på tråden Ensamstående mamma i gbg till ettåring, finns det fler?