förtidigt klimakterium
-det finns inget mer jag kan göra, du kommer aldrig kunna få barn.
Marken försvann under mina fötter, paniken och tårarna tog över, sökte på varenda internetsida som jag kunde hitta som liknade något av det jag drabbats av. förtidigt klimakterium. Är jag gammal nu då? kommer någon älska en kvinna som inte är hel, för det saknas ju något
.
Har fått fram ägg med Pergotime 2 st under samma kur. inte fått prova IVF inte fått något svar på mina äggreservs prov utan läkaren tog provet ringde och sa att det är kört.
Obildad inom den här frågan som jag var bröt jag bara ihop och ifrågasatte inget.
2 år senare börjar jag känna mig stark nog att nysta i det här igen. efter att ha tagit (3 år tidigare) 3 prov vid 3 olika tillfällen utav FSH värdet där det låg på 75 första, 57 andra och 42 sista provet så kändes det ju som att det var kört. Nu var jag inne 2 år senare hos en annan läkare och krävde prov förklarade min situation och hon tyckte synd om mig för jag endast blivit (bortglömd) utav den andra läkaren. när hon tog FSH värdet låg det nu på 28, och jag förstår ingenting. det ligger under klimakteriet nivån men är ändå för högt. Fick novofem (medicin mot klimakteriets besvär. Det ända alla läkare säger är att när det är aktuellt att jag ska skaffa barn ska dom titta på hur det ser ut då. Jag har min fästman i ett annat land en stadig relation sedan 2,5 år tillbaka men eftersom han inte är här så får jag ju ingen hjälp, inga konkreta svar, dom utreder/hjälper ingen som inte har någon partner i Sverige. någon som varit med om nåt liknande, tips på vad jag ska göra?