• Anonym (författa)

Kan ni hjälpa mig med tips till min sexnovell?

Hej, jag är en kvinna som ofta skriver sexnoveller.

Det brukar handla om det mesta inom sex, gillar att utmana mig själv på nya områden.

Har jag inte själv erfarenhet inom ämnet jag skriver, så brukar jag söka upp faktan som kan vara nödvändig, se på porrfilm i ämnet, prata med någon som har erfarenhet för att få tips osv.

Nu har jag fått förfrågan att skriva en sexnovell med två kvinnor.

Någon sa till mig att tjejsex är lugnt, vackert och hett och någon annan sa att det kunde vara allt annat än det, då det kunde vara mer brutalt.

Nu förstår jag ju att det självklart är lika olika inom tjejsex som inom vilket annat område som helst, men jag känner mig verkligen novis på området och skulle behöva lite tips hur jag ska vinkla den.

Om du läser en sexnovell med två kvinnor, hur vill du då att den ska utformas?

Finns det något som behöver närmare detaljerat focus?

Tar tacksamt mot den hjälp du kan ge .              

• Svar på tråden Kan ni hjälpa mig med tips till min sexnovell?
  • Anonym (flatan)

det är som med heterosex (har sysslat med båda sorterna) : det beror på med vem man har det, hur det gestaltar sig. Ja, det var ju förstås ingen ledning för dig...

Hur det skall vinklas: tja, de är ju alltid skojigast om det finns något kvar till fantasin, att det finns en tvetydighet, att man inser att man inte riktigt vet "sanningen" om det man just fått berättat för sig. 

• pastabe

Jag tycker att det är mer spännande att det inre skildras mer i detalj än det yttre. Testa att låta berättelsen skildras utifrån en av dem som en slags huvudperson och inte från någon extern betraktare. Det blir lättare att berätta om inre upplevelse då. Annars får man hålla sig till att skildra hur personerna rör sig och vad som hörs. Det som är spännande är den andres reaktioner och beteende. Din huvudperson kommer att uppfatta och tolka vad som händer inne i den andra och det blir kul att berätta om samspelet.

Jag har försökt själv i en novell som ligger ute på BC forum och heter Donationen.  

Och jag ser ingen skillnad i att skriva novell om sex av samma eller olika kön. Det första kanske kan ge intresse för debut för något som tycks vara förbjudet men det finns mycket man kan ha debut inom även som hetero. 

Svar på tråden Kan ni hjälpa mig med tips till min sexnovell?