Hur ska jag rymma hemifrån? (seriöst!)
Hejhej. Postade nyligen en tråd i en annan sektion av forumet som är lite som en bakgrund till detta. Nu vill jag dock endast ha fokus på vad den här tråden gäller, vad jag skrivit i andra trådar år just nu irrelevant.
Min största dröm just nu är att rymma hemifrån. En kortfattad förklaring till varför är att jag avskyr mina föräldrar och att jag är så fruktansvärt trött på den här staden.
Jag kommer förhoppningsvis att hinna få mitt A1 körkort strax innan säsongen tar slut. Har en motorcykel som jag planerat att använda som flyktfordon också. Dock är jag mycket orolig för hur hojjen ska hålla. Det är en 20 år gammal 2-taktare. Alltså garantin kunde ha varit bättre...
Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det här med var och hur jag ska sova. Förhoppningsvis blir det i oktober någon gång. Kanske under höstlovet om jag hunnit fixa körkortet då. Första planen var en sovsäck och ett tält. Sovsäcken påstår att den ska klara temperaturer under 3 grader. Men räcker det? Om jag har ordentliga byxor på mig samt en tjocktröja, ev. en jacka om det skulle krävas.
Jag är också lite tveksam över hur jag ska klara att köra under dagarna utan att frysa. Utrustningen jag kör med är full cross-utrustning fast med hoodie. Blir ändå hyfsat varmt på höstdagarna och när jag kört på natten så har det räckt med ett underställ under det för att jag inte ska frysa.
Maten och bensin är ju också viktigt. Vill helst försöka hålla spenderandet till bensin och använda högst 50kr om dagen till mat. Jag kanske inte har mer än 1000kr eller så. Och det räcker väl kanske till bensin i en vecka (högst). Men hade tänkt att jag reser mellan olika städer och kanske sätter mig och tigger någonstans eller nåt.
Som ni ser är allt ännu väldigt oplanerat. Skulle verkligen behöva lite feedback om vad ni tycker. Om det är en bra idé eller ej, eller frågor om varför jag gör det vill jag inte höra något om. Jag vill mest veta om sättet jag tänkt utföra det på verkar lovande. Planerar bara att vara borta i någon vecka eller så då jag förmodligen får slut på bensin och pengar. Samt att vid det laget är nog polisen ute och letar efter mig så då blir jag säkert upplockad om de ser mig.
(visste inte var jag skulle lägga tråden men denna kategori passade nog bäst då det rör vad jag vill göra på min fritid :P)