• Boosse

Vilken overall för bebis i vinter? Tips och råd tack!

Jag har en liten 3 månaders hemma som alltså kommer att vara 5-6 månader november/december när vintern sätter igång. Vilken slags overall skall jag köpa? En fleeceoverall eller en "riktig" funktionsoverall som han kan växa i då han kommer att hinna bli 7-8 månader innan vintern är slut?
    Eller ska jag satsa på tex åkpåse och varmt upptill istället? 

• Svar på tråden Vilken overall för bebis i vinter? Tips och råd tack!
  • beam82

Efter att ha läst på trådar här så har jag förstått det som att åkpåse, ordentlig mössa och vantar räcker tillsammans med en lite tunnare overall, alternativt jacka...
    Tänker inte säga till dig att det är så det ska vara, men låter logiskt tycker jag, det är ju ganska skyddat i vagnen!

Jag minns inte vad min son hade första vintern, det är 9 år sedan, men har för mig att jag hade en halvtjock overall, typ fodrad fleece, så det har jag skaffat till min bebis nu, hoppas det räcker

• babyväntar

Vi hade en fleace overall och en vanlig vinteroverall med vantar och vintersockor som vi bytte emellan till och en åkpåse, ifs så har vi riktigt kallt här :) hade också en vinteroverall som var som en påse nertill. Han var 6mån i vintras och hade hade stl 74 hela vinter :)

• Sous

Min son är född i oktober. Jag hade fleeceoverall med övervik för händer o fötter samt mössa. Han låg först i sin mjuklift och sedan i åkpåse. Någon riktig overall behövdes aldrig, jag skulle inte tro att du behöver det heller. Ett par fodrade tofflor kan dock vara bra, sådana med snörsko som man kan dra åt. Så jag skulle säga, fleeceoverall, åkpåse, mössa, vantar och tofflor.

• Boosse

Tack för alla era tips! Fyndade idag en fodrad mjuk overall för 40 kr med tillhörande tossor. Har även varmare tossor hemma. Tanken är att även köpa en tjock fleeceoverall, varm mössa, vantar och sockar.

Svar på tråden Vilken overall för bebis i vinter? Tips och råd tack!