• 1990amanda

Sambo som jobbar mycket, hur mkt tid lägger han/hon på er?

Någon här ute som har en sambo som jobbar jätte mkt? Dvs börjar 7 kommer hem 19-20 på kvällen typn..Hur mkt tid lägger han/ hon på sin familj sen? När ni umgås vad hittar ni på då?

• Svar på tråden Sambo som jobbar mycket, hur mkt tid lägger han/hon på er?
  • JECJ

Min sambo jobbar länge. När han kommer hem så äter vi middag och sen umgås vi alltid tillsammans. Vi ser en film, spelar spel eller skissar på nån byggnad eller hage som vi håller på att bygga. skogspromenader med djuren är också vanligt. Helgerna så passar vi på att göra saker som utflykter, renovera eller hålla på med våra djur och marker. Vi har nästan bara gemensamma intressen så det är aldrig några problem att hitta på något. Dataspel och tvspel sysslar vi med kanske 1 gång i månaden och då alltid tillsammans. Just nu så är sambon ute på gårdsplanen och fixar en stallbyggnad med en vän och jag slappar lite innan det är fax för middag o vin :)

• 1990amanda
    JECJ skrev 2013-09-14 18:10:51 följande:
    Min sambo jobbar länge. När han kommer hem så äter vi middag och sen umgås vi alltid tillsammans. Vi ser en film, spelar spel eller skissar på nån byggnad eller hage som vi håller på att bygga. skogspromenader med djuren är också vanligt. Helgerna så passar vi på att göra saker som utflykter, renovera eller hålla på med våra djur och marker. Vi har nästan bara gemensamma intressen så det är aldrig några problem att hitta på något. Dataspel och tvspel sysslar vi med kanske 1 gång i månaden och då alltid tillsammans. Just nu så är sambon ute på gårdsplanen och fixar en stallbyggnad med en vän och jag slappar lite innan det är fax för middag o vin :)

Okej vad kul att ni har mkt gemensamma intressen!:)
  • Sirling

Japp, jag har det. Han trivs jättebra på sitt jobb & det är ju kanon. Däremot trivs jag mindre bra av att känna mig helt styrd av hans jobb, jag har ett rätt stort frihetsbehov. Jag lagar mat & umgås med sonen & ibland äter vi middag ihop, ibland äter viföre. Sedan kommer han hem, umgås med sonen & somnar ofta tillsammans med honom/fastnar i mobilen/tv:n. Jag dör sakta inifrån av detta, då veckorna lätt känns som en transportsträcka mot helgen. Mitt mål är att båda ska komma hem kl 17 eller åtminstone 18, men jag fick idag väldigt tydligt förklarat att han är nöjd med situationen & har ambitioner på jobbet.Jag har en del att fundera på nu & känner mig ledsen.

Svar på tråden Sambo som jobbar mycket, hur mkt tid lägger han/hon på er?