• Minken1978

Har försökt bli gravid sen mars 2013...

Hej,

Vill höra om det är fler därute som försökt bli gravid sen i våras men inte lyckats?!... 

Är 35 år, sambo med min kile och vi drömmer om att få en liten, gärna NU   Flört

Har varit till en fertilitets rådgivning där jag fick veta att jag skulle gå i gång med det samma och att om inget hände innom 3-4 månader skulle jag få en remiss till fertilitets klinik... Inget har hänt och väntar nu på en tid hos kliniken.

Känner att det stressar mig något enormt att inget händer, tänker på att bli gravid väldigt ofta och vet inte hur jag ska kunna sluta tänka på det!! 

Någon som är i samma sits som har lust att utbyta tankar och framtida händelser?

• Svar på tråden Har försökt bli gravid sen mars 2013...
  • MiaIa 90

Hej jag och min sambo har försökt få barn nu i över 2år men inget händer. 
    Fick bara göra ett ul på mig och då såg som att jag har PCO sedan inget fel på sambon.
    Men får ingen mer hjälp då för jag vägde för mycket men nu gått ner en del så ska nog söka hjälp igen. 
    Jag är 23år och sambon min är 40år.
    Kram 

• Minken1978

Hej Miala,

Hoppas du kan få hjälp nu. Själv väntar jag på tid hos klinik, är så spänd på att se vad de säger... När ska du til läkaren igen? 

• MiaIa 90
    Minken1978 skrev 2013-09-14 21:15:01 följande:
    Hej Miala,

Hoppas du kan få hjälp nu. Själv väntar jag på tid hos klinik, är så spänd på att se vad de säger... När ska du til läkaren igen? 
    Jag vet inte när jag får komma in till dom igen. 
    Jag gjorde en GBP operation för att få hjälp att gå ner i vikt och enligt läkarna så säger dom att man inte ska bli gravid innan ett år har gått och ett år har gått i januari då ett år har gått sedan operationen. men funderar på att ringa gyn och kolla med dom om man kan få hjälp redan nu. 
  • Nova3

Hej Vi har försökt sedan mars men utan resultat... Jag känner igen mig i dig, man kan inte sluta tänka på det. Jag fick veta att en bekant nu blivit gravid och de kom på rätt nyss att de skulle skaffa barn och så blir de gravida nästa direkt, det gör det hela ännu jobbigare. Inte så stor lust att prata gravidsymptom och barngrejer med dem när man själv kämpar..

• Jag är bara jag

Det räknas som helt normalt att det kan ta dryga året att bli gravid så egentligen borde ingen oroa sig före det. Däremot har man rätt till utredning och hjälp redan efter ett halvår om kvinnan är över 35. Majoriteten blir dock gravida helt av sig själva inom ett år.

• juliana83

Hej, allihopa!

Jag och sambon har försökt aktivt sen november 2012...Vi var båda beredda på att det kunde ta tid så det var ingen större grej de första månaderna när inget hände. Men nu har det gått nästan 1 år och jag har blivit riktigt orolig och helt förstörd när mensen envist kommer varje månad.
    Jag är snart 30 år och sambon är 32, vi är friska, lever sunt osv men det har inte gått. Sen har man vänner och bekanta som blivit gravida på nolltid utan större ansträngning under det här året och jag blir bitter, vilket är hemskt för att det är så långt ifrån hur jag är som människa. 
    Hur som helst så är det väl bara att kämpa på och ha förtröstan.

Svar på tråden Har försökt bli gravid sen mars 2013...