• jennii89

gravid och lyfte fel. fick ont. farligt?

Jag e super orolig!! Idag skulle jag lyfta mitt bonusbarn på 12 kg. Hon stod bakom en stol o sträckte upp händerna så att ja kunde lyfte henne över stolen. Jag luta mig över och lyfte henne över stolen. Känner hur det drar och gör ont i hela nedre delen av magen på sidorna. Nu har det gått 30 minuter sen lyftet och jag har ont fortfarande! Det stramar och värker på sidorna av nedre delen av magen. Kan detta skada eller på nåt sätt påverka mitt barn? Kan jag få missfall nu? :'( (gick in i v. 18 idag)

• Svar på tråden gravid och lyfte fel. fick ont. farligt?
  • jennii89

Njaa väntar med det. Tycker de e obehagligt att ringa dit, tycker alltid dom e sura. Ingen annan som kan ha en gissning? Jag har fortfarande ont. Ilningar i bäckenet :/

• JennyLJ

Jag ringde 1177 då jag var med om en lättare krock i v. 18 och fick lite tryck av säkerhetsbältet. Sköterskan jag talade med sa några kloka saker, bland annat att man i v 18 inte kan göra så mycket OM det blir en yttre påverkan på barnet. Sen blir det värre av att man stressar upp sig och oroar sig, istället ska man bara lägga sig och vila med en bra bok eller film (något som avleder alla tankar och all oroar). Sen avslutade hon med det viktigaste - det är extremt ovanligt att någon får missfall av något man gör själv vid lyft, tryck eller liknande. Man kan få ont, man kan sträcka sig i ligament osv men barnet är ännu så litet och väl inbäddat att det oftast har det hur bra som helst, vi måste bara sluta oroa oss så mycket! ????????

• JennyLJ

Kan tillägga att jag är i v 25 nu och Pyret mår fortfarande alldeles utmärkt. (Mina smileys vart frågetecken av nån anledning...)

Svar på tråden gravid och lyfte fel. fick ont. farligt?