• Sthlmtjej24

Overall till bebis född dec 2012

Hej!
    Jag är helt lost i vad som är en bra overall. Har förstått att det finns fantastiska plagg som håller bra mot köld och väta och vill gärna att det ska bli bra för min lilla bebis.

Kan någon ge mig tips om vad som är en bra overall till ett barn som blir 1 år i december och alltså troligen kommer kunna gå lite under vintern och tidig vår? Jag har funderat på skaloverall med avtagbart foder från P.O.P.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Overall till bebis född dec 2012
  • Sthlmtjej24
    Eleonor01 skrev 2013-09-15 21:09:35 följande:
    Termobyxor Finns massor på tradera till bra priser. Funkar ju eftersom de ej kommer användas så mycket isf :)
    Tradera är faktiskt en guldgruva när det kommer till P.O.P har jag märkt!
  • Eleonor01

Till bebisar ja men ju längre upp man kommer ju mer slitet. Jag har alltid haft pop å e super nöjd :) dyra kläder men värt varenda krona :)

• Sthlmtjej24
    Eleonor01 skrev 2013-09-15 21:24:42 följande:
    Till bebisar ja men ju längre upp man kommer ju mer slitet. Jag har alltid haft pop å e super nöjd :) dyra kläder men värt varenda krona :)
    Ah såklart! Då är det bäst att passa på att fynda medan barnet är litet! Tur för mig att jag snart ska börja jobba igen efter studier så jag har råd att ekipera den lilla damen, för det är ju inte direkt gratis, haha!
  • Echo

Till små barn som sitter mycket och gärna vill bli dragna i pulka skulle jag köpa reimas småbarnsmodell. Extra värme"dyna" i rumpan.

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • TaSe

Jag har köpt overallerna på tradera. Har fått tre fina, så gott som oanvända, för 700:- totalt, vilket är vad en av dessa hade kostat ny. Så vi kan kosta på oss att både åka vagn och leka i snön samma dag.

• soligt

Vad ska ni ha pa fotterna till era ettaringar? Skor lar val bara ramla av innan dom borjar ga men samtidigt maste dom ju klara att vara pa marken utan att bli blota.

• Sthlmtjej24
    soligt skrev 2013-10-04 21:05:57 följande:
    Vad ska ni ha pa fotterna till era ettaringar? Skor lar val bara ramla av innan dom borjar ga men samtidigt maste dom ju klara att vara pa marken utan att bli blota.
    Jag var på UnderbaraBarn-mässan och slog till på ett par snuskigt dyra Kavatskor.
  • TaSe

En riktigt bra bebiskänga sitter kvar på foten även om bebis inte fått riktigt kläm på att gå än!

• Dr Mupp

Reimas småbarnsoverall är överlägsen. På fötterna Kavat vinterkänga. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Echo

Ecco funkade mycket bättre än Kavat för oss. Lätta och satt bra på. Ganska högt skaft, så ingen risk för snö i skorna.

• Margaux

Reimas overaller är bäst på småttingar.... Och ett par vinterkängor från typ Viking/Kavat eller Ecco vad du nu föredrar...

• Scruffy

När mina var runt 1 år så hade dem båda en billigare overall från Lindex, tror jag. Dottern kunde gå, men satt mest i vagn eller pulka, gick inga längre sträckor. Sonen, dec barn lärde sigi nte gå förrän i April, så han satt i vagn helavintern. Tycker att Lindex/kappahl/hm overall duger gott första vintern. Sedan fick dem både reima overaller under vintern då dem var 2 år, med extra dyna i baken.

• Margaux
    soligt skrev 2013-10-08 11:17:08 följande:
    Vad tror ni om den har? Med inbyggda vantar och tossor. Fast verkar bara finnas upp till stl 74 forstas... www.ellos.se/reima/reima-overall-ailu/411968?...|0&Nao=4
    Min dotter som är född i maj i år har en sådan typ. I stl 74 som passar nu. Till en 1 åring behövs större och ett par riktiga skor eller iaf "tossor" m gummerad sula.
  • Dr Mupp
    soligt skrev 2013-10-08 11:17:08 följande:
    Vad tror ni om den har? Med inbyggda vantar och tossor. Fast verkar bara finnas upp till stl 74 forstas... www.ellos.se/reima/reima-overall-ailu/411968?...|0&Nao=4
    Dumt med tossar om barnet vill gå

Då skulle jag tipsa om den här istället
    www.ellos.se/reima/reima-overall-jeni/410728

Som ettåring hade min yngsta en liknande fast då en äldre modell eftersom han drog 68 i vinteroverall. Född i december. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Overall till bebis född dec 2012