• Emelie1984

P spruta

Fick barn för 12 v sedan och för 2v sedan tog jag min första p spruta (haft det en period för några år sedan) man tar ju den första gången när man har mens, men i och med amning har jag ju inte fått tillbaka den... Förrän idag ? Har sprutan satt igång mensen igen ? När jag använde detta preventivmedel förra gången försvann ju mensen ?? Har väl ingen ägglossning med spruta .. Men hur funkar det med spruta under amning ? Världens mensvärk nu ju :/

• Svar på tråden P spruta
  • Kattis72

Varning!!!
    Jag fick min första spruta i slutet av maj i år, började blöda efter ca 4 veckor och har inte slutat än... 5½ månad med konstanta blödningar 24 timmar om dygnet 7 dar i veckan... Rynkar på näsan Ibland lite mindre, ibland normal mensblödning, men ofta chockblödningar som inget står emot... Super+ tamponger räcker 1-1½ timme, måste upp varje natt och byta osv... ibland kommer det även levrat blod .
    Tog min andra i slutet av augusti med löfte om att "nu blir det bättre" men inte blev det det. 
    Valde att inte ta den tredje i november, men blödningarna har ändå inte stoppat. 
    Nu fick jag äntligen efter månader av tjat en tid hos Gyn, med ultraljudsundersökning... 2 blödande myom samt vätska i livmodern, operation inom en månad, eventuellt  måste hela livmodern tas bort...

Så varning!!!
    Kraftiga blödningar en längre tid KRÄV ultraljud innan det går för långt som på mig.. Rynkar på näsan

Kram och Lycka till!

Svar på tråden P spruta