Hade gjort slut när jag plussade!!
Jag behöver råd!
Jag vet väl egentligen själv vad som är rätt att göra osv, men tänkte att det kanske fanns någon som hamnat i liknande sitution och undrar hur ni löste det!
Så här är det, kort sammanfattat!
jag är en tjej på 21 år, jag var tillsammans med en kille under en kortare tid, insåg efter ett tag att vi inte alls passade ihop, vi hade egentligen ingenting gemensamt.. Så jag gjorde slut! Kort därefter började jag dejta en kompis som jag snabbt utvecklade starka känslor för... Men helt plötsligt en dag fick jag bekräftat de jag hade anat, jag var med barn. De här ca fem v. efteråt. Jag var då i v.sju... Barnet var alltså som ni förstår den första killens..
Nog för att jag blev glad till viss del, och kände att det var självklart att vi skulle behålla det. Abort är inte ett alternativ för nån av oss..
Nu har jag mot min vilja fått sagt upp kontakten med den "nya" killen då pappan till barnet tyckte det var opassande och vill att jag ska flytta till honom, att vi ska ha värsta Svensson livet och att allt ska bli så bra!
Jag har försökt, för barnets skull. Men det finns inga känslor och fortfarande inget mer gemensamt.. Ja, förutom vårat ofödda barn?! Jag vill ju inget hellre än att jag skulle känna sånna känslor och att vi skulle få det att funka, man vill ju ge sitt barn det!!! Men hur jag än gör kan jag inte släppa den andra killen... Han var ju minst lika Glad över barnet och såg fram emot att få finnas där.. En jätte bra kille alltså. Men samtidigt kan jag inte ta pappa rollen ifrån pappan då.
Kan tänka mig att inlägget blev lite snurrigt, men jag hoppas någon förstår iallafall.. Vad gör man?