Vad tycker ni om namnet Junie?
Som rubriken lyder... Jag älskar det namnet medan maken tycker att vi lika gärna kan döpa vårt barn till november.
Som rubriken lyder... Jag älskar det namnet medan maken tycker att vi lika gärna kan döpa vårt barn till november.
Jag tycker det är fint!
Fint! Kanske lite för gulligt (svårt att se på en seriös kvinna med djup röst mitt i advokatkarriären) men ändå, det vänjer sig väl folk vid.
Juni är kanske finaste månaden på året. Det var ett riktigt fint namn.
Eller Oktober......det ska passa en 60-åring med allt vad det innebär. Jättesött på en bebis men det är ju den kortaste tiden i en människas liv. Ta det som andranamn.
Juni är jättefint, men jag skulle skippat e:et på slutet. Min mormors syster hette Maj. Vad vi anser vara ok på vuxen är enbart en fråga om vana och tradition. När jag var i 10-årsåldern fick våra grannar två barn. De fick namnen Linnea och Karl......alla tyckte så synd om de stackars barnen .
Jag tycker att Juni är jättefint, fast utan 'e' på slutet då. De enklaste stavningarna är oftast finast och lättast för utomstående att fixa.
Jag tycker det är ett fint namn Har en bekant som har en dotter som heter Juni, utan "e" på slutet. Håller med Natulcien om att de enklaste stavningarna oftast är bäst.
Jag tycker Junie är ett jättevackert namn och tycker att de ovanliga stavningarna på namn oftast är finare :)
Att stava med e på slutet är nog mest för att skilja namnet från månaden juni.