• Thez

En till katt?????

Vi har en 12 årig katt som trivs väldigt bra, har det väldigt gott och mår som en prins  Han har haft en kompis katt innan vid sin sida i ca 9 år som vi tyvärr sålde för ca 2 år sen av många anledningar. Nu har vi chans att skaffa en 1 årig honkatt som är steriliserad men vet inte om vi vågar för våran gamla katt. Hur han skulle reagera på detta, fall han slutar vara denna gosiga katt och kanske blir inåtvänd och slutar trivas???

Är det nån som har nån erfarenhet av liknande, positiva eller negativa??? Eller vad ni tror?????  vill ju inte att vår kisse ska må dåligt!!! 

Mina barn betyder ALLT........
  • Svar på tråden En till katt?????
  • ApanApansson

Först är jag nyfiken på varför ni sålt en av katterna för två år sedan men nu vill köpa en till ny!?
    Annars är det omöjligt att veta, alla reagerar olika.

• Susi A

Jag har en 13 årig katt och hittade en ungefär 7 månads gammal katthona ute vid vägen för ett tag sen. Jag tog hem henne, först bodde hon i hallen eftersom jag inte visste om hon hade löss, var vaccinerad eller steriliserad. Efter besöket hos veterinären tog jag henne till lägenheten. Min gammla katt var först ganska arg på mig, han fräste, ville inte gosa, men han vande sig. Nu är katthonan en utmärkt kompis för honom. Förr var han ganska så lat av sig, nu leker dem tillsammans och busar hela tiden, dem sover ävn tillsammans :)

• IceJossan

Hurdan relation hade katterna med varandra? Beskriv deras rutiner med gos, bus, rang osv, det är väldigt avgörande saker när det handlar om att ta hem en till katt. Beskriv även denna 1-åriga honas relation med andra katter, aktivitetsnivå osv. Är hon ett bustroll som inte har tid för så mycket mys eller inte vill ha mys av sin kattkompis, och din gubbe är lugn och mest vill mysa med sin kompis, ja då är detta ingen vidare matchning eftersom ingen av katterna får ut nåt av umgänget. Om de däremot matchar varandra så kan det bli väldigt bra!

• Omogen citron
    Susi A skrev 2013-09-16 21:49:03 följande:
    Jag har en 13 årig katt och hittade en ungefär 7 månads gammal katthona ute vid vägen för ett tag sen. Jag tog hem henne, först bodde hon i hallen eftersom jag inte visste om hon hade löss, var vaccinerad eller steriliserad. Efter besöket hos veterinären tog jag henne till lägenheten. Min gammla katt var först ganska arg på mig, han fräste, ville inte gosa, men han vande sig. Nu är katthonan en utmärkt kompis för honom. Förr var han ganska så lat av sig, nu leker dem tillsammans och busar hela tiden, dem sover ävn tillsammans :)

• Thez

Tack för svaren.....
    Vi har bestämt oss nu, vi hoppar över denna fina lilla kissen. Känns lite tråkigt men det är nog det bästa för vår gamle katt. Den andra katten startar bråk med sina andra kattkompisar hemma..... vet inte om det är rätt för vår katt. han förtjänar ett lugnt liv, göra som han vill. Busa när han känner för det..... 

Mina barn betyder ALLT........
Svar på tråden En till katt?????