• ak1983

Tom livmoder..

Efter lite småblödningar i helgen så sökte jag sjukvård i söndags, fick träffa läkare som klämde och kände, tog lite prover men tyckte allt verkade normalt.. 
    Han rådde mig till att kontakta en klinik som kallar sig early pregnency unit (bor i london) så jag ringde dem igår.
    Jag kom dit och fick träffa barnmorska och vi pratade lite, hon tyckte att jag skulle vänta och träffa läkare så ultraljud kunde göras..
    Läkaren kom och hon gjorde ett vaginalt ultraljud, jag trodde jag precis gått in i vecka 13.. På ultaljudet visades en fin och normal livmoder, men det fanns inget foster eller rester av ett foster i mig. Jag blev helt förtvivlad, och samma med min pojkvän.. 

Hon trodde att mina småblödningar kunde vara en början på missfall och att min kropp börjar inse att nåt inte riktigt stämmer..  Nu går jag hemma och hoppas på att missfallet ska komma igång nån gång, men för säkerhetsskull så har jag bokat in en operationstid på fredag för att ta bort rester, ifall det inte kommer igång av sig själv. 
    Vet inte riktigt hur jag ska hantera detta, det va min första graviditet, och alltså mitt första missfall, man försöker trösta sig med att det va nåt fel på fostret och att det va inte menat denna gång..

Hur har ni hanterat missfall? Att sitta hemma och gråta känns som en dålig lösning i längden... 
    Är det nån annan som varit med om det här med tom livmoder? Jag har aldrig hört talas om det förut, jag försöker ialla fall trösta mig med att det är bättre med en tom livmoder än att se ett foster utan hjärtslag... Gråter Oavsett så är det en jävligt jobbig situation att vara i, och jag hoppas att man återgår till det normala så fort som möjligt.. 

• Svar på tråden Tom livmoder..
  • Kofot

Missfall är jobbigt och jag har haft två. Ett tidigt och ett i vecka 16.
    Jag eller vi tillät oss sörja och pratade väldigt mycket med varandra och grät tillsammans. Vi lät det värka ut och försökte fokusera på att även om det var otroligt tragiskt så fanns det en mening. Något var fel.
    Ge er den tid ni behöver och gå sedan vidare.

• Förväntansfull0406

Hej ts.

Jag skrapades för 15 dagar sedan efter att Ma konstaterats. Min resa denna graviditeten är lång men jag gjorde väldigt tidiga vul eftersom jag hade ont (som sedan visade sig vara ofarlig cysta) dock fanns inget foster... Gjorde vul en gång i veckan från V5+5 ca...

V 6+6 fanns det ännu inget foster men en aning till gulkropp kunde ses, hela tiden togs det blodprover och mitt jag höjdes som det skulle. 14 dagar senare gjordes ett nytt vul och äntligen kunde vi se ett foster! Jag såg den tydligt..... Men vart var hjärtat?? Var då väl i v 7+? De flyttade mig bak till v 6+0 enligt fosterstorleken.

En vecka senare samma visa.... Foster fanns men inget hjärta..... Nu fattade vi att det handlar om ett ma. Veckan senare bokas ett sista vul in och jag skulle komma fastandes om skrapning skulle ske. Då var jag i v 10-11 nånting. (Veckorna går i hop lite i hjärnan) men på torsdags morgonen gjordes ett vul och vi blev chockade! Inget foster fanns kvar! Min kropp hade redan börjat bryta ner detta. Så inom någon vecka hade missfallet satt igång.....

Detta är min historia, det kan vara så att det funnits ett foster men att det redan tagits omhand av din kropp. Eller så handlar det om en sk ofostrig graviditet. Jag beklagar verkligen detta ts! Även om det är tidigt så blir man så otroligt ledsen. Jag blödde heller inte en droppe under min graviditet så man blir ganska chockad.

• ak1983

Det är så konstigt hur kroppen funkar egentligen.. 

Nu efter ett tag så har jag liksom vant mig vid tanken, även fast jag fortfarande sörjer såklart..

Bara att gå vidare och hoppas på att det kommer gå så mycket bättre nästa gång..

Ledsen för eran skull också såklart.. Kämpa vidare..

Kram på er.. 

• Anonym (Tomt)

Jag hade nyss med ett missfall med en tom livmoder. . dom sa att just det ägget och den spermien inte passa ihop. men vi har redan en son ihop så det måste inte betyda att det inte funkar..=) Vi ska snart pröva igen.. MVH

Svar på tråden Tom livmoder..