• J86a

Någon som börjat eller ska börja utredning som vill följas mot +??

Hej. Jag och min man har startat utredning mot ett + Tänkte om det finns någon mera som siktar åt samma håll och vill hålla kontakten vore det trevligt :) Om oss, jag 27 år usk min man 38år industriarbetare. Han har två barn sen innan men inte jag. Ett missfall i bagaget. I går började vi utredning, ska bli spännande. Hoppas på någon mera som vill följas åt. :)

• Svar på tråden Någon som börjat eller ska börja utredning som vill följas mot +??
  • villbligravid2012

heej =) jag är 23 år och min sambo är 30 år. vi har försökt nu i över 1 år men vi har inte blivit gravida än, kan bero på min övervikt! men vi har fått tid till gyn så börjar våran utredning den 22 oktober :)

• Thotis90

Jag antar att jag inte är välkommen här, men jag skriver ändå: Vi har precis avslutat vår fertilitetsutredning (inga fel har hittats. Jag har varit gravid förut med en annan man. Gjorde abort i v.15) och nu står vi här som två frågetecken som inte vet vad vi skall göra härnäst. Vi har blivit remitterade till IVF, men vi vill inte göra det (blev aldrig frågade om vi ville, utan remissen skickades i alla fall) och har börjat överväga insemination. Det blir dock inte än då sambon inte är redo för det.

Vi har försökt i snart 2 år. 

Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • MalinNorr

Har i förra veckan påbörjat utredning. Och ser fram emot den där efterlängtade graviditeten.
    Jag är 30, han 28. Vi har försökt två år, och ska äntligen bli utredda och få hjälp.
    Det känns verkligen spännande!

• theresemamma

Jag (32) och min pojkvän (37) ska börja utredning nu. I veckan ska vi lämna prover och den 25 nov blir det återbesök hos gyn för att få svar på proverna. Jag har ett barn sedan tidigare och min pojkvän har ett barn sedan tidigare så detta känns jätte konstigt för oss att det inte har blivit något under dom 5 åren vi varit tillsammans.

• Novabusen

Hej! Vi är väl i stort sett klara med vår utredning och jag ska börja äta pergotime. Vi har försökt 2 år. Vi har ett utomkved i bagaget.

Mvh

• Novabusen
    J86a skrev 2013-09-17 10:09:21 följande:

Hej. Jag och min man har startat utredning mot ett + Tänkte om det finns någon mera som siktar åt samma håll och vill hålla kontakten vore det trevligt :) Om oss, jag 27 år usk min man 38år industriarbetare. Han har två barn sen innan men inte jag. Ett missfall i bagaget. I går började vi utredning, ska bli spännande. Hoppas på någon mera som vill följas åt. :)

Hej!

Hur går det för er?

Kram
  • lovisaren

Hej tjejer!

Vad bra att ni fått börja era utredningar. Jag(23) och min man(26) har PRECIS börjat utredningen och jag har inte helt ok hormonnivåer, ska ta mer tester i och med nästa mens så får vi se hur det går.. Ska dessutom få träffa en endokrinolog för att se om det kan vara sköldkörtelproblem. Vi har försökt i 1år och 2mån och jag börjar bli lite förtvivlad. Känner inte panik över att jag inte kan få barn NU, NU, NU, men mest över att det verkar som att jag inte kan bli det alls... Kram, Lovisa. 

• Novabusen
    lovisaren skrev 2013-11-17 15:22:31 följande:

Hej tjejer!

Vad bra att ni fått börja era utredningar. Jag(23) och min man(26) har PRECIS börjat utredningen och jag har inte helt ok hormonnivåer, ska ta mer tester i och med nästa mens så får vi se hur det går.. Ska dessutom få träffa en endokrinolog för att se om det kan vara sköldkörtelproblem. Vi har försökt i 1år och 2mån och jag börjar bli lite förtvivlad. Känner inte panik över att jag inte kan få barn NU, NU, NU, men mest över att det verkar som att jag inte kan bli det alls... Kram, Lovisa. 

Va bra att ändå upptäcka det i så låg ålder! De kan ju göra med mesta idag mot barnlöshet.

Önskar att jag hade gjort det tidigare eftersom det tar väldigt lång tid när det inte går :( Vi ville ju vänta lite och när jag blev planerat gravid så blev det utomkved. Hade det inte blivit det hade vi haft en tvååring hemma nu. Så jag känner lite panik då de flesta kompisar har 1-4 barn och vi inga :(

Så nu först ska man plågas med flera kurer pergotime innan de förstår att det inte går.. Sen är de kötid för IVF oxå... Så det tar tid. Man ska bara hitta nåt att fördriva tiden med så länge...
  • theresemamma

Förra måndagen fick vi alla provsvar. Och det visade att jag har Endometrios men tur i oturen är det bara en blåsa än så länge som dom kunde se, mina hormonnivåer sa hon var okej men ändå inte då jag tydligen är så pass "ung" så var dom väl inte så jätte bra, spermaproverna var helt felfria=) Hon skickade remiss till Karolinska Huddinge och idag damp bekräftelse på remissen ner i brevlådan=) Så nu ska läkaren där göra en bedömning och sen är det bara att vänta. Förvånad
    Så någon gång under 2014 kommer vi kämpa för ett +

• Novabusen
    theresemamma skrev 2013-12-05 22:40:30 följande:

Förra måndagen fick vi alla provsvar. Och det visade att jag har Endometrios men tur i oturen är det bara en blåsa än så länge som dom kunde se, mina hormonnivåer sa hon var okej men ändå inte då jag tydligen är så pass "ung" så var dom väl inte så jätte bra, spermaproverna var helt felfria=) Hon skickade remiss till Karolinska Huddinge och idag damp bekräftelse på remissen ner i brevlådan=) Så nu ska läkaren där göra en bedömning och sen är det bara att vänta. Förvånad
    Så någon gång under 2014 kommer vi kämpa för ett +

Skönt att ändå få svar till slut även om det är mindre bra. Hoppas ni får hjälp nu :)

Läkarna anser att vi inte har några fel trots en äggledare mindre och slöa spermier så tack vården, stor idé med utredning om de ändå anser oss "friska" med de problemen.

Vi lär ju få vänta ett år till på IVF...
  • e linnea

Hej alla!

Vi är i början på utredning, vi har lämnat prover och väntar nu på telefonsamtal om besök. Nervös!! Jag är 25 år och sambon 34 år, han har barn sedan tidigare. Vi har försökt nu i lite över 1 år. När fler och fler börjar få barn runt en så blir längtan ännu större. Efter många test så längtar vi efter pluset nu.

• Novabusen

Ja visst är det nervöst att inte veta vad som ställer till det! Vi har försökt mer än 2 år så jag har googlat hur mkt som helst. Till slut var det en tjej som skrev att dom fick ingen hjälp för att de redan hade barn. Då var det en gynläkare som förbarmade sig över henne ändå. Det visade sig att hon hade bakteriell vaginos. Hon fick en kur mot det och blev gravid direkt!

Detta test gjordes aldrig på mig i min utredning så jag kontaktade min gyn på hemmaplan och fick göra ett test, och visst hade jag oxå det! Är tydligen vanligt att man har det och kan även vara symtomfritt! Fick iaf en kur och hann precis ta klart innan ägglossning på juldagen/annandagen så känner mig lite mer hoppfull till ett plus nu :)

Bakteriell vaginos är en infektion som förstör bakteriefloran så ägget inte får näring och kan fastna.

Svar på tråden Någon som börjat eller ska börja utredning som vill följas mot +??