lovisaren skrev 2013-11-17 15:22:31 följande:
Hej tjejer!
Vad bra att ni fått börja era utredningar. Jag(23) och min man(26) har PRECIS börjat utredningen och jag har inte helt ok hormonnivåer, ska ta mer tester i och med nästa mens så får vi se hur det går.. Ska dessutom få träffa en endokrinolog för att se om det kan vara sköldkörtelproblem. Vi har försökt i 1år och 2mån och jag börjar bli lite förtvivlad. Känner inte panik över att jag inte kan få barn NU, NU, NU, men mest över att det verkar som att jag inte kan bli det alls... Kram, Lovisa.
Va bra att ändå upptäcka det i så låg ålder! De kan ju göra med mesta idag mot barnlöshet.
Önskar att jag hade gjort det tidigare eftersom det tar väldigt lång tid när det inte går :( Vi ville ju vänta lite och när jag blev planerat gravid så blev det utomkved. Hade det inte blivit det hade vi haft en tvååring hemma nu. Så jag känner lite panik då de flesta kompisar har 1-4 barn och vi inga :(
Så nu först ska man plågas med flera kurer pergotime innan de förstår att det inte går.. Sen är de kötid för IVF oxå... Så det tar tid. Man ska bara hitta nåt att fördriva tiden med så länge...