• Krusmatta

Vilken bilbarnstol rekommenderar du?

Vår dotter är 8,5 månader och vi börjar fundera över bilbarnstol. Jag tycker det är jättesvårt och det står oftast ungefär samma sak om alla stolar. Vilken rekommenderar du och varför?

Ett "krav" vi har är att den ska ta relativt liten plats så vi kan ha den bakom förarsätet (babyskyddet vi har nu får bara plats bakom passagerarsätet).

• Svar på tråden Vilken bilbarnstol rekommenderar du?
  • Sisisisi
    Karpalo skrev 2013-09-17 11:50:06 följande:
    Britax Hi-Way II, lätt, liten, kan användas länge o bra i test! Och framförallt ryggen i färdriktningen!

Kan rekomendera bloggen: bloggen.fi/bilstolslotsen/

Jämfört med andra stolar har den kort användningstid ;)

Jag skulle istället välja maxway, högre rygg som ger ett helt års längre användningstid.

Minst plats av alla ska triofix ta.

Men de flesta stolar tar såklart större plats än babyskyddet. Vilken bil har ni?
    Keep your child rear facing for as long as possible!

• Krusmatta

Vi har en Opel Astra kombi. Som jag förstått det kan vissa bilbarnstolar ta mindre plats än babyskydd eftersom barnet sitter mer upprätt.

• t0va

Britax max-way, hi-way eller axkid minikid är de som tar minst plats, minikid räcker längre än de andra 2 men kan bli för stor till ett litet barn. Finns en babydyna man kan ha i.

triofix tar liten plats men kan bli för rak eftersom den inte går att luta, är påväg ut en ny modell nu med lutning.

Svar på tråden Vilken bilbarnstol rekommenderar du?