• Remember

Unga mammor runt Göteborg eller Partille?

Hej!

Jag är 23årig mamma som är hemma med min lilla tjej som snart är 7 veckor gammal.
    Nu undrar jag om det finns några fler lediga mammor i Göteborg eller runt Partilleområdet som vill följas åt
    och eventuellt umgås?:)

• Svar på tråden Unga mammor runt Göteborg eller Partille?
  • Remember

Ja det är verkligen så olika på vad man anser är en ung mamma.
    Jag anser inte att jag är för ung. Men har kollat runt lite på andra trådar och där verkar det endast vara mammor som är 30+. Därför kollar jag här om det eventuellt finns någon runt min ålder som vill följas åt? :)

• gezellig

Jag är 27 och anser mig nog vara en vanlig mamma, varken ung eller gammal :) Men bor i Partille gör jag däremot!

• Remember

Vad roligt att du också bor i Partille:) har du ett eller flera barn?

• BelleJ

Bor också i Partille och har en liten pojk på 7 månader!

• Remember

Åh va roligt med fler som bor i Partille! Nu är min tjej 3månader nästa vecka och vi har verkligen kommit in in i vardagen nu med rutiner:) Hur går det för er?

• dessie85

jag vet inte om min pojke håller på att få tänder, han har varit väldigt skrikig nu ett tag och ska ha sina händer i munnen hela tiden. tycker det är tidigt han är ju bara 2 1/2 månad men tänkte höra med bvc när jag ska dit. 

Men sen är det ju så att det är svårt att vara trött någon längre stund när man får världens största leende :)

• Remember

Min dotter har också händerna i munnen hela tiden och dreglar ofantligt mycket. Men när hon har händerna i munnen brukar jag ge nappen eller mat så går det över :) går du på BVC i Partille centrum? Ja ler gör dom mycket nu och man smälter varje gång! Min tjej har även börjat ge ifrån sig ett härligt skatt när man pussar henne under hakan!

• dessie85

jag har försökt ge han napp men han gillar den inte, köpte jättefina nappar... men men syrran har fått dem till hennes mer nappglada pojke:) och jag som innan han var född ens började fundera på hur man skulle kunna avvänja napp sen när det var dags med det:)

Japp jag går på bvc i partille centrum, går fort att köra dit. Hade egentligen bvc närmare men trivdes på mvc så valde det. Du då? går du också där? 

• Remember
    dessie85 skrev 2013-10-28 10:53:55 följande:
    jag har försökt ge han napp men han gillar den inte, köpte jättefina nappar... men men syrran har fått dem till hennes mer nappglada pojke:) och jag som innan han var född ens började fundera på hur man skulle kunna avvänja napp sen när det var dags med det:)

Japp jag går på bvc i partille centrum, går fort att köra dit. Hade egentligen bvc närmare men trivdes på mvc så valde det. Du då? går du också där?

Ja vi testa också i början om hon ville/ eller hade napp behov.. min sambo ville inte att vi skulle börja med napp men hon skrek och sög på händerna hela tiden,  då testade jag napp och då blev hon tyst :)

Hur gick det på BVC? börjar lillen få tänder än? Vad heter din lilla grabb?
    Jag går ockå på BVC i Partille centrum trivs jätte bra med dom!

• BelleJ

För mig funkar det bra med allt typ. Han håller på och lär sig krypa nu. Går på BVC i Partille. Dregglar som ett soll har han gjort sen 3 månader, United antydan till tand vid 4 mindre men sen har de varit samma hela tiden och tänderna år inte uppe än. Har i nappen för att inte fingrarna ska vara där å pilla, plus att de blir inte lika mycket dregel då haha.

Svar på tråden Unga mammor runt Göteborg eller Partille?