sina skrev 2013-09-21 11:28:59 följande:
Vet någon vad de här två stolarna som har nämnts kostar? Jag måste också ha en ny stol till min fyraåring. Vilken tar upp mest plats i bilen?
De tar lika liten plats i bilen, bägge kan man flytta in på sätet så barnet får mindre benutrymme men att stolen tar mndre plats eller tvärt om flytta ut stolen på sätet. Minikid tycker jag är bättre för där finns 5 lutningslägen man kan välja på, Two-way har 1 egentligen när det gäller större barn och sen kan man ha en kil till för att få mer lutning men det är ofta svårare att få till rätt lutning med den stolen. Eftersom minikid har nackstöd och är lite djupare så kan man oftast ha den mer upprätt utan att barnets huvud åker fram om det somnar.
minikid har stödben också så man är inte beroende av att sätet framför har en viss lutning och banden man spänner fast den med är självåtdragande. Så man behöver bara trycka ner stolen i sätet, inte så och dra i band och försöka få den att sitta hårt. För 500kr mer så får man en stol som är mycket bättre än TW, men TW är ok den med.
Minikid ligger krinc 2000kr, jollyroom brukar ha kampanj på den stolen, two-way finns från ca 1500kr.