• Smulan27

Tips på hotell i Turkiet

Vi funderar på att åka till Turkiet i vår (slutet av maj/början av juni) och jag har börjat titta på hotell och det kryllar ju verkligen av fina hotell där. Hjälp mig välja Vi är ute efter ett stort hotell med flera pooler, vattenrutschkanor, lekpark, rymliga moderna rum, fräsch mat med möjlighet till all-inclusive, strandläge samt gärna närhet till någon trevlig strandpromenad så att man på kvällen kan strosa och titta på folk Det var nog allt, finns det ett sådant hotell mon tro? Våra barn kommer vara 3 och 4 år då vi åker.

• Svar på tråden Tips på hotell i Turkiet
  • hysteria

Holiday village turkey låter som något som kunde passa, om man står ut med engelsmän vill säga

• dezzzze

Villa sunflower!
    Jag var där augusti 2012, ett helt fantastiskt hotell. Maten, personalen, uppträdanden,  ja allt det var helt underbart. Även skapligt många barnfamiljer, inte förr många och inte för få :)

• Majsan70

Long Beach utanför Alanya. Dä finns även möjlighet att hyra villa med poolaccess. God mat trevlig personal o massor av pooler.

• OLilly

Side och Bodrum skulle jag rekommendera en småbarnsfamilj. Det finns så många bra sådana all-incl. -hotell så det bästa är att kika runt bland charterbolagens alternativ i de områdena.

I Alanya är det mer ståhej och mer för vuxna turister. Ja så länge man inte bor en bit utanför, på ett avskiljt all-incl. Ett exempel är Nazars Eftalia Aqua och Pegasos Resort som är populära.

Belek är också bra för barnfamiljer och har många fina hotell. Exempelvis Nazars Susesi Luxury Resort.

I Bodrum har du tex. Deturs Hotell WOW Bodrum Resort.

Either appear as you are or be as you appear - Mevlana
  • livetsmitt

Hej

vi var på allinclusive på Cornelia Deluxe i Belek. Vi reste dit med Vingresor. Vår treåring gillade det skarpt och för oss vuxna var det som en dröm. Maten var dessutom jättebra. 

• MtillMoJ

Vi har varit på Alba Queen. Ett all inklusive. Super ställe enligt oss och vi kommer troligen att åka tillbaka igen!

Svar på tråden Tips på hotell i Turkiet