Vilken form av underhållning föredrar du?
Om du provar att läsa TS, tycker du då att det du berättar här tydligt framgår av frågeställningen?
Jag föredrar sjungande/musicerande historia framför berättande/spelande.
Skulle du ha gjort en omröstning gällande berättande historier borde du låta det framgå av frågeställningen.
Valde film, men det är inte riktigt helt sant då jag nästan aldrig kollar på film nuförtiden och tycker att det känns lite förlegat. TV-serier är i mitt tycke den nya, naturliga utvecklingen av film och är klart överlägset då det verkligen ger en chans till trovärdig karaktärsutveckling, längre och mer genomtänkta plot-points osv. Om det inte vore för min kolossalt usla attention-span skulle jag säkert gilla böcker också, men tyvärr kan min attention-span liknas vid en crack baby.
Bio i första hand och tv serier i andra hand.
Böcker.
Film är ej heller fy skam.
Teater är fy skam.
Det är nog ganska likt mellan böcker och film. Filmer är lättare att ta till sig, men oftast stannar böcker kvar i minnet längre.
Vanlig teater brukar jag inte tycka så mycket om, inte tillräckligt för att lägga pengar på biljetter regelbundet iaf. Däremot, musikaler! Dansföreställningar i sig kan bli lite pretentiösa, musik ger inget visuellt, vanlig teater kan vara för pratigt och långrandigt. Men genom att kombinera alla tre så tycker jag att slutresultatet väger upp för varje dels svaghet.
Annars så tycker jag väldigt mycket om spel. Det är nog nummer ett, eftersom man blir personligen involverad i handlingen.
Böcker alla dagar
Jag läser hellre en bra bok än jag ser en dålig film. Jag ser hellre en bra film än jag läser en dålig bok. Jag älskar bra teater - det är en upplevelse som inte går av för hackor - och jag avskyr innerligt dålig teater. Om jag skulle rangordna dåliga upplevelser så ser jag gärna en skitfilm, kan till nöds tänka mig en dålig bok men lider förfärligt av dålig teater.
Och en riktigt bra bok är fantastiskt, men det går inte att jämföra med varken bra teater eller bra film. Om jag skulle tvingas välja bort något avdet skulle jag nog välja bort bra film, för trots allt ger det inte samma enorma upplevelse som en bok eller teaterpjäs kan göra.
Men det är lite som att fråga om jag tycker bäst om sushi eller en cykeltur.
(Och var är tv-serierna? Nu för tiden ser jag nästan hellre en bra tv-serie än en bra film.)