• gladtjeej

Vilken overall till 1 åring?

Vilken overall har ni till era ettåringar? Vår son har storlek 92 nu, och det kommer han garanterat inte att ha nästas vinter. Det känns lite onödigt att lägga pengar på en helt ny eftersom han bara kommer att kunna ha den i år, kanske inte ens hela vintern.

Håller på att titta på begagnade overaller från förra säsongen, vad är rimligt att ge för en 1 år gammal kaxsoverall?

Hur är ullareds overaller?

Vi har en kaxs som vi fått begagnad, men vet inte hur gammal den är men den är välanvänd, så tänkte ha den som extra overall.

• Svar på tråden Vilken overall till 1 åring?
  • Eleonor01

Satsa på pop istället. Köp på tradera. Du behöver en varmoverall för ditt barn kommer att sitta mycket på marken i den åldern. Vi hade kaxs ifjol å ja.... Aldrig mer om jag säger så :) så är det med barn. De växer ur fort

• gladtjeej

Tack! Alla har såna olika erfarenheter av kaxs, antingen älskar man den eller ratar den helt.
    Ja de växer otroligt snabbt och eftersom jag tror han kommer växa ur 92 innan vintern är slut så känns det onödigt att köpa en ny, eftersom de finns så bra begagnade!

Ska kolla lite på POP, =)

har du några bra skor att rekommendera?

• Eleonor01

Viking utan tvekan! Peanguin har jag för mig. Blir det för oss i år med :)

• Fiamedbarn

Rekommenderar Kax!

Varför gillar en del inte den? 

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    Eleonor01 skrev 2013-09-18 13:28:55 följande:
    För att den läcker. De tejpade sömmarna ifjol å de släppte
    Det låter ju inte bra. Men i och för sig har jag inte räknat med att den är helt vattentät.
    Vår var bra så det blir nog en i år också. 

Vi köpte också en overall på Ica Maxi och den gick sönder väldigt fort på en säsong. Inget kap. 
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Eleonor01

Den hade 10 000 i vattenpelare så då förväntar man sig att den är vattentät. Han ska kunna använda dem på förmiddagen å sen igen på eftermiddagen om man så önskar. Å det kunde man inte med det skräpet eftersom den läckte :(

Svar på tråden Vilken overall till 1 åring?