• Emmis

Varm namnmössa?

Är ute efter någonstans att beställa varma namnmössor åt barnen.
    Såg för något år sedan en sida som sålde typ tjockare toppluvor med valfritt namn i olika färger, men hittar den inte nu... Hittar mest sidor med tunnare mössor och vill helst ha en som kan fungera i vinter i stil med de där klassiska vita med blå eller rosa text man köper på marknader...
    Någon som vet var man kan hitta det?

• Svar på tråden Varm namnmössa?
  • Msdiva

Tyvärr inte, men måste bara "varna" lite gällande de här med namn på mössor.

Fick för ett tag sen höra att en av mina kompisar hade varit i lekparken med sin dotter, och haft namn rätt stort tryckt på mössan.
    Hon hade talat i telefonen medans dottern lekte, samtidigt som hon hör någon manlig röst ropa dotterns namn,
    men tänkte inte mera på det eftersom det fanns flera barn där, som säkert hette lika.
    Men sen ser hon att mannen ser ut att ropa till hennes dotter, och dottern är springandes påväg till honom..
    Hon får panik och springer dit, eftersom mannen är okänd, och mannen rusar raskt därifrån och hoppar in i en bil å åker.

Efter att jag hörde det, så är jag helt emot mössor/kläder med barnens namn på.
    Obehagligt!
    Mvh

• Emmis
    Msdiva skrev 2013-09-18 21:20:38 följande:
    Tyvärr inte, men måste bara "varna" lite gällande de här med namn på mössor.

Fick för ett tag sen höra att en av mina kompisar hade varit i lekparken med sin dotter, och haft namn rätt stort tryckt på mössan.
    Hon hade talat i telefonen medans dottern lekte, samtidigt som hon hör någon manlig röst ropa dotterns namn,
    men tänkte inte mera på det eftersom det fanns flera barn där, som säkert hette lika.
    Men sen ser hon att mannen ser ut att ropa till hennes dotter, och dottern är springandes påväg till honom..
    Hon får panik och springer dit, eftersom mannen är okänd, och mannen rusar raskt därifrån och hoppar in i en bil å åker.

Efter att jag hörde det, så är jag helt emot mössor/kläder med barnens namn på.
    Obehagligt!
    Mvh
    Tack för varningen, men inget av mina barn är särskilt sociala på det viset att de skulle springa fram till någon okänd oavsett om de kan deras namn eller inte. De leker heller inte oövervakade på lekplatser. 
  • FruZäll

Min syster syr sådant . Tror hon finns på Facebook och heter symisen där minns inte riktigt då jag inte har Facebook men om du är intresserad kan jag kolla upp:)

• Karl M
    FruZäll skrev 2013-09-18 23:58:29 följande:
    Min syster syr sådant . Tror hon finns på Facebook och heter symisen där minns inte riktigt då jag inte har Facebook men om du är intresserad kan jag kolla upp:)
    Hej FruZäll!

Jag har länge letat efter en sådan klassisk vit namnmössa med tofs, de är ju kalassnygga! Kan du kolla med din syster vad hon heter på facebook och återkomma här så har jag en beställning redo till henne:)

Vänliga hälsningar,
    Karl
Svar på tråden Varm namnmössa?