Hej!
Åt enligt LCHF i 3 månader, förlorade 10 kg, både dels tack vare mat men även en hel del kroppsarbete. Fick mig en tankeställare och började röra på mig mer. Hade ett uppehåll för att se hur den typen av mat hade påverkat mig. Kan ju berätta att det var en hel del!
Är ju fortfarande överviktig, men kroppen sa ifrån ganska snabbt när jag började och slutade med LCHF. Hyn blev så mycket bättre, inga finnar, kände av min ägglossning, mindre mensvärk och mer regelbunden cykel, magen var inte längre som en ballong efter maten, ingen huvudvärk och jag uppfattade kroppen och hjärnan att vara mer samspelta med varandra. Jag kunde fokusera längre och det jobbiga på jobbet var inte lika tungt längre.
När jag sedan avbröt LCHF för att se hur det blev efter detta så föll allt tillbaka.. Fet hy med akne, kraftigare mensvärk när mensen väl kom, tung i kroppen och jag kände hur jag sackade ihop.
Nu är jag/vi mitt uppe i en flytt, men när vi väl stationerat oss på vår nya gård kommer LCHF att komma tillbaka. Och jag längtar!
Många tycker att LCHF är bara bacon och ägg, att man blir less på det efter ett tag osv. Men faktiskt, när man har varit ifrån det där tänket så längtar jag tillbaka till ägg/bacon-frukost, massa goda grönsaker, nya och spännande recept och få prova saker man aldrig kanske ätit förut.
Lycka till! :)