• Anonym (nyckel)

Att ha nyckel till båda hemmen

Många tycker det är hemskt att barnen inte får ha egen nyckel tillbåda hemmen. Men varför är det så viktigt? Båda ställena är barnets hem, men beroende på vilken vecka det är så har den ena föräldern huvudansvaret för barnet och behöver dom verkligen då springa hos den andra föräldern (om det nu inte handla om något som glömts). Och är att ha egen nyckel enda sättet för barnet att känna sig välkommen i båda hemmen?   Man ser ju ofta kommentaren "ja barnet känner sig säkert välkommet hos er när denne inte får ha nyckel".

Åsikter och kommentarer välkomnas.  

• Svar på tråden Att ha nyckel till båda hemmen
  • Anonym (alltid välkomna)
    Ess skrev 2013-11-03 11:40:56 följande:
    Jag hatar inte dem, har bara inget till övers för dem som personer och vill inte lägga någon tid på att umgås med dem på eget bevåg. Men vi utbyter artighets fraser som alla andra bekanta när dom kommer och hälsar på. Att vi inte har något gemensamt går åt båda hållen.
    Jag undrar hur gamla barnen var när du kom in i deras fars liv? Har det aldrig sårat honom att du ingenting har till övers för hans barn? I många av dina inlägg "Ess" låter du hård som sten när du kommenterar bonusbarn - så jag blir nästan rädd.

• Anonym (...)
    Anonym (alltid välkomna) skrev 2013-11-03 11:57:52 följande:
    Jag undrar hur gamla barnen var när du kom in i deras fars liv? Har det aldrig sårat honom att du ingenting har till övers för hans barn? I många av dina inlägg "Ess" låter du hård som sten när du kommenterar bonusbarn - så jag blir nästan rädd.

Ja, det uppfattas som rent hat i "ess" inlägg om barnen.
  • Ess
    Anonym (alltid välkomna) skrev 2013-11-03 11:57:52 följande:

Ca 13-14.
    Han visste redan innan att jag inte var intresserad av hans barn, att jag inte hyser något större intresse för andras barn överhuvudtaget. Sedan att dom var bortskämda döskallar, gjorde att jag backade helt. Ger man inget igen, så får man inget heller.
    Fortfarande så är det ingen av dem som överraskat mig och bevisat att jag har fel om dem, snarare tvärt om. 
  • Anonym (fundersam)
    Ess skrev 2013-11-03 12:39:07 följande:
    Ca 13-14.
    Han visste redan innan att jag inte var intresserad av hans barn, att jag inte hyser något större intresse för andras barn överhuvudtaget. Sedan att dom var bortskämda döskallar, gjorde att jag backade helt. Ger man inget igen, så får man inget heller.
    Fortfarande så är det ingen av dem som överraskat mig och bevisat att jag har fel om dem, snarare tvärt om. 
    Du vet väl att din nuvarande partner har stor del i hur hans barn är? 

• Cadencee

Jag är 21 och bor med min sambo sen två år tillbaka och har kvar min nyckel till föräldrarnas hus :) likadant med min sambo, han har kvar nyckel till båda sina föräldrar (skilda).

• Cadencee

Jag är 21 och bor med min sambo sen två år tillbaka och har kvar min nyckel till föräldrarnas hus :) likadant med min sambo, han har kvar nyckel till båda sina föräldrar (skilda).

• Ess
    Anonym (fundersam) skrev 2013-11-03 13:35:33 följande:
    Du vet väl att din nuvarande partner har stor del i hur hans barn är? 

Det ska i så fall va den direkt ärftliga biten, uppfostran vh blir det inte mycket bevänt med. Annars beror det nog mest på att deras mamma köpt dem för att dom inte skulle flytta till sin pappa, deras pappa passade upp dem för att dom överhuvudtaget skulle komma.
    Men det finns faktiskt ett drag som är ärftligt som även min ena uppvisar. Skillnaden är att man kan uppfostra henne så att det inte blir så framträdande.  
  • Anonym (nyckel)
    Anonym (Förälder 24/7) skrev 2013-11-03 09:43:48 följande:
    Levde också med två skilda föräldrar. Jag hade nyckel till båda hemmen, kändes skönt att veta att båda mina föräldrar ville ha mig i sina hem oavsett vems vecka det var. Jag kunde lika gärna sova hos min mamma en natt när det var pappas vecka om jag ville det. Mina föräldrar har aldrig varit föräldrar bara ena veckan! Jag kommer göra likadant om jag och min sambo skulle separera. Har inget intresse av att leva barnlöst liv ena veckan.

Men du kanske klarade det förtroendet alla barn gör inte det. Och vad bra att ni kunde göra så och att du kunde känna dig välkommen
  • Anonym (fundersam)
    Ess skrev 2013-11-03 15:08:42 följande:
    Det ska i så fall va den direkt ärftliga biten, uppfostran vh blir det inte mycket bevänt med. Annars beror det nog mest på att deras mamma köpt dem för att dom inte skulle flytta till sin pappa, deras pappa passade upp dem för att dom överhuvudtaget skulle komma.
    Men det finns faktiskt ett drag som är ärftligt som även min ena uppvisar. Skillnaden är att man kan uppfostra henne så att det inte blir så framträdande.  

Där hade du tur.
  • Ess
    Anonym (fundersam) skrev 2013-11-03 19:40:18 följande:

Där hade du tur.
    HaHa, han hade fått välja vem han ville bo med för jag skulle aldrig dela boende med dem mer än nödvändigt.
    Den ena fick faktiskt ett nej. 
  • Anonym (fundersam)
    Ess skrev 2013-11-03 20:37:09 följande:
    HaHa, han hade fått välja vem han ville bo med för jag skulle aldrig dela boende med dem mer än nödvändigt.
    Den ena fick faktiskt ett nej. 

Ok. Fin man har du. :) För vem vill inte bli vald framför hans barn?

Nåväl, du har ju tur som har barn med honom för om han stöter på en annan kvinna som han är intresserad av och som han vill ha får du hoppas att hon är lika som du och ställer samma krav, då får du ju ha dina barn alltid. :) 
  • Ess
    Anonym (fundersam) skrev 2013-11-03 23:32:17 följande:

Ok. Fin man har du. :) För vem vill inte bli vald framför hans barn?

Nåväl, du har ju tur som har barn med honom för om han stöter på en annan kvinna som han är intresserad av och som han vill ha får du hoppas att hon är lika som du och ställer samma krav, då får du ju ha dina barn alltid. :) 
    Han tänkte nog på sig själv där. Han hade inte velat sälja huset, sumpa sina små barn osv bara för att en vuxen människa fick en nyck. Sedan tror jag att den nycken snabbt gått över när det visat sig att hen fått bo i lägenhet och dela rum med de små när dom kom på umgänge.
    Jag håller med honom i resonemanget, att flyttar man som vuxen så flyttar man till eget.

Det får vi väl se om den dagen kommer. 
Svar på tråden Att ha nyckel till båda hemmen