Nu slutar jag med LCHF! Denna diet ÄR inte för alla.
Hejdå vill jag säga till lchf-värden. Ni har varit som en familj för mig och jag har massor av goda råd från lchf-frälsta som vill hjälpa till. I 9 månader har jag ätit lchf. Jag har ätit alltifrån strik till normal lchf, och till och med fakir hela sommaren, jag har slukat böcker som matrevolutionen Dags att böi smal och följ de till punkt och pricka.. MEN inte ett hekto har jag gått ner i vikt, jag har inte blivit piggare, jag har dessutom fått kass andedräkt och känt mig nedstämd för att jag bara fick äta så små portioner och aldrig fylla magen. Lchf mat är ju så energität så krävs inte mycket mat för att komma upp i mina 1500kcal om dagen. Jag har använt shape up club. För en vecka sedan började jag äta bönor, linser, hemlagad ärtsoppa, och obegränsat med grönsaker. Jag äter färre kalorier per måltid, men oftare och känner mig så nöjd. Min uppblåsthet har försvunnit, min dåliga andedräkt har försvunnit, och jag kan äta godare mat tycker jag. Dessutom börjar kläderna sitta lösare och jag känner mig lättare! Med detta vill jag säga att lchf är inte för alla! Dock tar jag med mig ett par kloka vanor från Lchf-tiden. Jag äter inte socker, vete, gluten och snabba kolhydrater såsom pasta och bröd. Väljer även bort frukt och mejeriprodukter för hälsans skull. MEN! Jag drar ner på fetter rejält. Det gjorde mig verkligen inte lyckligare att äta massor av fett. ;) jag frossar i grönsaker , allihopa faktiskt! LCHF ligger i tiden, och det känns som att man MÅSTE äta lchf annars är man bakom flötet... Men så är alltså inte fallet. Nu ska jag äta en stor skål med bovetegröt, kanel, och massor av bär! :D