• Eisa

Vilket overallmärke är bäst till aktiv 5-åring?

Ja, har ni några tips på BRA märken på vinteroveraller till 5,5-åring? 

• Svar på tråden Vilket overallmärke är bäst till aktiv 5-åring?
  • Eisa
    Liten elak och intelligent skrev 2013-09-20 12:14:31 följande:
    Didrikson

Didrikson är bra till mindre barn men de suger till större barn (över 3) säger mina vänner.
  • castafiore

Jag tror på Molo.
    Men personligen tycker jag tvådelat funkar bättre på barn i den åldern.

• Maddiogora

Har haft didriksson till mina , förra öret köpte jag extra overaller från name it , och de blev faktiskt mer använda och omtyckta av barnen . Ett barn på tre och ett på fem.... Kaxs har jag också haft något år och varit nöjd med .

• Duckan

Vi kör tvådelat Didriksson och tycker inte att det suger. Dottern är nu snart 7.

• Eisa

Tvådelat är inte ett alternativ.

Reimatec då?  

• Vickan I

Isbjörn är vi supernöjda med till stora. Molo också, fast det har bara lilla haft här hemma.

• Eisa

De som verkar vara bäst i test är coop, isbjörn och reimatec

• Eisa
    Vickan I skrev 2013-09-20 12:39:40 följande:
    Isbjörn är vi supernöjda med till stora. Molo också, fast det har bara lilla haft här hemma.

hur gammal är er stora?
  • Eisa

Isbjörn skriver att deras kläder bygger på "lager på lager" - principen. Betyder det att man måste ha massa lager under?

• lovely89

reima kör vi på i år, förra året var det molo och de höll helt klart i riktigt skit väder.. 
    Men i år tycker jag färgerna är gräsliga så får bli reima..

Didriksson funkar på mindre barn men INTE äldre som är ute på ett annat sätt då de har skit dålig vattenpelare. 

• Eisa
    lovely89 skrev 2013-09-20 12:44:33 följande:
    reima kör vi på i år, förra året var det molo och de höll helt klart i riktigt skit väder.. 
    Men i år tycker jag färgerna är gräsliga så får bli reima..

Didriksson funkar på mindre barn men INTE äldre som är ute på ett annat sätt då de har skit dålig vattenpelare. 

Är reima och reimatec samma sak?
  • Vickan I

Ts- han blir fem år snart. Nej räcker med overallen. Hade fleecetröja under när det var jättekallt, men det behövs ju med alla overaller.

• Eisa

Isbjörnarna är ganska tunna va? Inte tjocka tunga och klumpiga?

• Vickan I

Nej de är tunna! De som är så suveränt med dem. Första vintern tänkte jag att den inte skulle hålla värmen, men de gjorde den verkligen och sedan har vi kört på det. Hållit jättebra också så lillebror kan ärva nu. Den jag sålde fick jag mer än hälften för på Tradera så inte så dyra då heller.

Svar på tråden Vilket overallmärke är bäst till aktiv 5-åring?