Brio Smile eller Britax affinity.. eller nån annan?
Hej
Försöker bestämma mig för en vagn när det blir dags sen men det är bra svårt att räkna ut vilken som kommer bli bäst.
Jag vill ha en vagn som man kan sätta ett babyskydd på utan krångel. Babyskyddet i sig ska kunna monteras med en sån där basenhet i bilen så att jag inte behöver krångla med bältet men jag har inte isofix i bilen. De jag hittat som funkar så är ett från Britax och ett från Brio och de passar på de vagnarna jag kikat på.
Vad jag behöver mer av en vagn är att den är liten och lätt (både att köra och att lyfta). Och lätt att fälla ihop och få in i bilen. Jag har en stor bil så den måste inte bli pytteliten när den är ihopfälld även om det så klart är ett plus. Jag planerar att köra den mest inne i stan så den behöver vara lätt att hantera i små utrymmen. Men vi bor på landet så det får gärna gå att köra den på lite ojämnare underlag också.
Allra helst behöver nypriset inte hamna över 6000 för en sittvagn. Vill inte lägga hur mycket som helst då jag inte är säker på att den här kommer vilja ligga i vagnen ens, mina andra har inte varit förtjusta alls första halvåret iaf.
Tips tankar och förslag tas tacksamt emot