Anonym (Ensam) skrev 2013-09-20 19:17:21 följande:
Varannan helg var det jag skrev.
Alla beslut lägger han på mig.
Ja jag missförstod
Anonym (Ensam) skrev 2013-09-20 19:25:40 följande:
Så för att sammanfatta det hela så blir det ingen som helst skillnad ifrån hur vi har det nu när det redan är jag som fattar alla beslut. Den enda skillnaden skulle vara att han inte blir kallad till alla möten inom sjukvård och skola som jag måste gå på stup i ett eftersom ena barnet har en diagnos och vi blir ifrågasatta varför inte den andre vårdnadshavaren inte är med. Jag har börjat att märka att barnen tycker att det är obehagligt med dessa frågor som jag jämnt måste svara på att han inte är intresserad av att deltaga i.
När jag skilde mej -93 så råddes jag att vi skulle ha gemensam vårdnad av min advokat
Under de tre följande åren träffade pappan barnen ytterst lite. Det gick nästan tio månader innan han började ha dem varannan vecka, han hade då haft dem nån enstaka dag vid två tillfällen under hela de tio månaderna. Han gjorde långa uppehåll, hade dem varannan helg ett tag långa uppehåll igen. jag hade allt ansvar. Jag gick på möten mm
Så fick jag enskild vårdnad och för mej blev det ingen större skillnad. Jag fick allt ansvar, men det hade jag ju redan haft hela tiden. Nu hade jag det juridiskt dessutom
Så jag kan tänka mej att du kan uppleva något liknande