• glassen

Thermobyxor med resår nertill?

Är det någon som känner till några vattentäta thermobyxor / skidbyxor där det är resår i benslutet och inget tyg över (som släpar i marken och går sönder)? Hoppas ni förstår hur jag menar. Storlek 116 och till en pojke.

• Svar på tråden Thermobyxor med resår nertill?
  • straw2008

Nej vet inga. MEN på polarns så sitter det ett kardborre på varje ben så man snör åt (om problemet är att de släpar i marken).

I kinamockaskogen.....
  • glassen

Jag kollade Polarn och Pyrets och då blir min fundering direkt. Kan man "låsa" med karborrebandet i rätt storlek på morgonen och det håller sig hela dagen trots att barnet tar av och på sig byxorna ett antal gånger? Annars spelar det ju inte så stor roll med karborreband tyvärr, för sonen bryr sig ju inte om tyget släpar i marken och går sönder.

• straw2008

Jag förstår precis. På vår förskola sätter personalen på kläderna ordentligt. Sätt upp lapp på hans plats eller köp de kläder du vill o sy dit resår .

I kinamockaskogen.....
  • glassen

Sonen går i skolan och där får de ingen hjälp. Tyvärr kan jag inte sy heller så det går bort för mig.

• glassen

Jag kollade Åhlens, och de verkade ju bra. Stod inte att de var vattentäta, men jag får väl läsa på lite bättre. Men har Åhléns ingen webshop??? Skulle ju underlätta oerhört för det är sällan jag är i en stad med Åhlénsvarhus.

• straw2008

Är han så stor kan du ju kräva att han klär på sig ordentligt. Jag menade att du skulle lämna in de till skräddare.

I kinamockaskogen.....
  • glassen

Ok, låter dyrt med skräddare, men jag har ju aldrig testat det.
    Jag vet inte hur gamla dina barn är, men på min sons skola så går barnen ute i t-shirt i oktober och bryr sig inte det minsta om vad de vuxna säger...  Hemma kan man styra och då gör barn som man säger, men i skolan är det grupptrycket som styr. Antingen har ni en väldigt lugn skola eller så är dina barn små änglar. Min son är sån som gör som fröken säger, men fröken skiter ju fullständigt vad han har på sig och då gör han som de andra barnen. Därför är det viktigt för mig att han har bra kläder som inte ställer till bekymmer för då vågar jag tro på att han trots allt klär sig ordentligt.

Svar på tråden Thermobyxor med resår nertill?