• Anonym (klådan)

Blött 2v, kliar sönder! Hjälp!

Jag har fått missfall och blött lite mer än 2 veckor nu. Mitt underliv håller på klia sönder, svider och är irriterat. Mest inre blygdläpparna och inuti mig. Tvättar med vatten och lite lactacyd och smörjer med bepanthen. Är självklart noga med byta binda osv. Har ju förut fått barn och haft 5veckors avslag utan problem och aldrig problem vid mens heller. Kan inte ens besöka affären då det svider så hemskt så måste akut i duschen. Tips tack!!

• Svar på tråden Blött 2v, kliar sönder! Hjälp!
  • Pluppisarna

Jo det låter som svamp köp pevaryl som man "trycker upp" och salva att smörja med utanför så ska du se att det går över. Har du inget hemma så badda med naturell yoghurt ett beprövat recept är att doppa en tampong i yoghurten. 

äntligen 6 barns mamma <3
  • Anonym (klådan)

Tack verkligen för tipsen! Ska testa yoghurt ikväll och ta en sväng på apoteket imorgon.

• emmisss

Köp lactal innan pevaryl!!
    Det är större chans att det är förändrat ph värde och sköra/irriterade slemhinnor än svamp.

Man ska enbart ta pevaryl om man vet att det är svamp!

• Anonym (Lichten)

Och hjälper inte svampmedel så ska du nog gå till en gyn och fråga om du kan ha Lichten, en hudsjukdom som orsakar klåda i underlivet. Jag har det och har haft det i nästan 10 år innan jag fick diagnos. Jag fick höra det var svamp, eksem, övertvätt och allt möjligt. Tills jag kom till min nuvarande gyn (i ett annat ärende) och fick diagnosen. Fått Dermovat och är helt symptomfri. 

Svar på tråden Blött 2v, kliar sönder! Hjälp!