• Klara08

Svårt att somna om

Min dotter är 3 månader och brukar somna kring 20-21 på kvällarna och sova till 02-03 på natten. Då vill hon ha mat och blir dåsig efter det men så fort jag lägger ner henne i sin säng eller i babynestet mellan mig och min man så vaknar hon. När hon väl har vaknat kan hon ligga och prata och låta i omkring 30 minuter innan hon somnar om. Har någon nåt tips på hur jag kan göra för att hon ska somna direkt istället?

• Svar på tråden Svårt att somna om
  • Lovisblomman

Måste du plocka upp hon för att ge mat? Om du ammar kan du liggamma. Om det är flaska så är det bara ge när hon ligger ner. Kanske hon inte hinner bli så pigg av allt flyttande.

• Klara08
    Lovisblomman skrev 2013-09-23 08:09:29 följande:
    Måste du plocka upp hon för att ge mat? Om du ammar kan du liggamma. Om det är flaska så är det bara ge när hon ligger ner. Kanske hon inte hinner bli så pigg av allt flyttande.
    Jag brukar liggamma och det funkar oftast, men ibland när jag ska flytta henne till sin säng vaknar hon och är svår att få och somna om.
  • Natulcien
    Klara08 skrev 2013-09-25 19:06:42 följande:
    Jag brukar liggamma och det funkar oftast, men ibland när jag ska flytta henne till sin säng vaknar hon och är svår att få och somna om.
    Ja, det där med att lyfta runt bebisarna är ju ofta uppiggande för dem... Varför inte liggamma där hon ska sova s.a.s, så slipper ni lyfta iväg henne..? Låt henne sova i er säng alternativt på an madrass på golvet?
Svar på tråden Svårt att somna om