• ZZ12

City Versa eller City Versa GT, vilken välja?

Versa "vanlig" eller Versa GT, vilken ska man välja??  

Råd o kommentarer mottages tacksamt!  

• Svar på tråden City Versa eller City Versa GT, vilken välja?
  • Vickan I

Versa GT. De hjulen är så mkt bättre. Tyvärr är fjädringen lite sämre och den är ngt kilo tyngre har jag hört.

• ZZ12

Dum fråga kanske, men vad är skillnaden (varför är de däcken bättre)? Större, men ngt mer??

Har läst att vanlig Versa har fjädring på alla 4 hjul medan GT endast på framhjulen. JAg undrar vad effekten blir i "köregenskaper", ngn som har erfarenhet?? 

• Vickan I

GT-hjulen håller bättre. De fastnar inte stenar i dem som man måste pilla bort och körkänslan blir mer som med riktiga lufthjul. De vanliga hjulen slits ut och blir fula. Som framhjulen på en bugaboo. GT-hjulen ser ut som luftdäck och är större.

Jag hade båda Versa GT och Mini GT hemma till barnen. Versan är stummare att köra då den inte har fjädring bak. Inte lika skön att köra som minin, men helt ok. Beställde från Polen. Mkt billigare än att köpa hemma.

• ZZ12

Ngn som har kört både "vanlig" Versa och GT Versa??  Hur stor skillnad är det?

Hade tänkt köpa en "vanlig" Versa online.....

• ZZ12

Ang "vanlig" Versa och GT Versa:

Enl BJ hemsida har vanlig Versa fjädring på alla fyra däck. GT har bara på framhjulen.
    Dock så har vanlig Versa mindre hjul medan GT har större o tjockare material.

Summa sumarum, undrar jag om vanlig Versa ändå är skön att köra....

Alla erfarenheter/kommentarer är varmt välkomna!! 

• ZZ12

Fler erfarenehter av Versa och Versa GT, vilken ska man välja??  "Duger" vanlig Versa?

Tips på hemsida att beställa ifrån??  (gärna fr annat land än England)

Tack!! 

• veh

Jag har samma fundering, om jag ska köpa en Versa GT, eller en vanlig Versa från utlandet, eller något helt annat. Kan dock bidra med att jag kört min fyrhjulingar city mini i rätt rejäl terräng, och det har känts helt ok. Den har bara fjädring på framhjulen. Och inte har jag behövt plocka stenar hela tiden heller... Jag har inte jämfört priser så mycket, men har kollat på amazon.com

• ZZ12
    veh skrev 2013-10-03 12:47:04 följande:
    Jag har samma fundering, om jag ska köpa en Versa GT, eller en vanlig Versa från utlandet, eller något helt annat. Kan dock bidra med att jag kört min fyrhjulingar city mini i rätt rejäl terräng, och det har känts helt ok. Den har bara fjädring på framhjulen. Och inte har jag behövt plocka stenar hela tiden heller... Jag har inte jämfört priser så mycket, men har kollat på amazon.com
    Precis vad jag också funderar på!

• veh
    Pippi Långstrump skrev 2013-10-05 18:52:52 följande:
    Såg på en sida från USA att de skulle komma en ny Versa med skumgummi EVA-hjul är det samma som GT?

Ingen aning, men på babyjogger.com såg jag att det fanns GT wheel kit att köpa till den vanliga Versan, så då är frågan avgjord för min del... Kommer köpa en versa från Amazon.com, och kände jag stt hjulen inte riktigt räcker till i vinter så beställer jag dessa hjul.
  • veh

Äsch, nu fick jag för mig att kolla på nyheterna för 2014 från BJ och Versan ska komma i blått. Så nu vill jag ha den... Orkar jag vänta?

• ZZ12
    veh skrev 2013-10-15 06:50:19 följande:

Ingen aning, men på babyjogger.com såg jag att det fanns GT wheel kit att köpa till den vanliga Versan, så då är frågan avgjord för min del... Kommer köpa en versa från Amazon.com, och kände jag stt hjulen inte riktigt räcker till i vinter så beställer jag dessa hjul.
    Hej, kommer du köpa fr US el från vilket land?? (Amazon.com)

Känner att jag inte vill beställa fr UK pga flamskydddsmedlet som alla vagnar/tillbehör är behandlade med ... Tyvärr, för priserna är ju bra på BJ från UK.
  • veh

Det blir nog från USA... Vill inte heller beställa från England, av samma anledning... Men jag får fundera på om jag. Ska vänta in den blå, eller köra på någon annan färg.

• tina03

tipsar bara om att det inte är lönsamt att beställa från usa om ni vill spara pengar, tull och skatt m.m tillkommer.  Jag och många andra har beställt från ekowozki.pl i polen, billiga, bra service och pålitliga! gav 4500kr för versa gt med liggdel, bygel och frakt till dörren, köpte i somras!

Svar på tråden City Versa eller City Versa GT, vilken välja?