Ny katt ägare med lite funderingar..
Hej har idag (på kvällen) hämtat hem vår nya familjemedlem, självklart var den lite fundersam vart den kommit
men har funnit sig rätt bra redan :)
Är en glad busig liten kisse som älskar att mysa, den har sen första stund kommit i famnen och puffat på en för
att man ska klappa och klia den :) hoppas detta mys fortsätter, ja hur är det med de?? om dom som små gillar att
mysa fortsätter dom med det sen som vuxen ? ja vad är era erfarenheter.
Sen fundera jag lite den nös flera gånger när den kom hit, ja det verkar lugnare med det nu, vad brukar det bero på?? (antar att det är himla olika och säkert nåt dom bara kan göra ibland)
Sen fundera jag på klo klippning, är det förtidigt att klippa i morgon, eller bör jag vänta tills den är mer van med oss?
vill ju inte att den ska börja ogilla en det första den gör, men har idag känt på tassarna och det har den inte brytt sig
om. såg att klorna var rätt långa, och ja den ska ju va inne katt så lär ju behöva kloklippning .
fick den nu i famnen, den vill hela tiden att man ska ta på den :)
Sen funderar ja , angående kattlådan, var dit jag lyfte den det första jag gjorde när den kom , kommer den gå dit när den behöver?? (vet att det är en lite dum fråga som kanske inte går att svara på) har lyft den på lådan 3-4 gånger under kvällen. men ännu har den inte gjort nått där ännu, den har även gått dit själv och titta men inge mer.
å andra sidan har den inte ätit nått ännu eller druckit men ja det gör den väl det sen när den känner för det, ja den var på lådan och åt lite just innan vi hämta den. :)
spännande detta med kisse, är bara så glad att den gillar att mysa.