• NannaLi

Ni som kan detta med bilbarn-/bältesstolar..

Det är dags att köpa en ny stol till min son. Han blir 6 år och har en Britax Two Way (en stol med fempunktsbälte) Han är liten, strax under 110 cm och väger 16 - 17 kg. 

Jag tittar på en bältesstol. Har dels hört att det kan vara bättre med en sådan (har dels hört att fempunktsbälte kan skapa värre nackskador vid krock, stämmer det?) 

I vilket fall så tittar jag på en Britax Adventure. Jag undrar nu, är den bra? Viktigt för mig är att den är Europagodkänd och E-märkt. Men tycks inte hitta någon information om det. Jag litar ju dock på Britax, känner att det är ett bra och seriöst företag och vi är väldigt nöjd med hans Two Way.

Någon som vet?  

Det snabbaste sättet för en förälder att tilldra sig ett barns uppmärksamhet är att sätta sig ner och se ut att ha det bekvämt.
  • Svar på tråden Ni som kan detta med bilbarn-/bältesstolar..
  • niagara

Har den. Är jättenöjd. Känns stabil. (Har vänner som har biltemas som känns mkt "rappligare"

• Remos

Vi har sådana till bägge våra, snart 6 och snart 8 år och är helnöjda! :)

• NannaLi

Vad skönt att höra! Vet ni om de är Europagodkända och e-märkta? 

Det snabbaste sättet för en förälder att tilldra sig ett barns uppmärksamhet är att sätta sig ner och se ut att ha det bekvämt.
  • Sisisisi

Ja, den är E-godkänd. Vi har den oxå och är nöjd med den. Men jag är ännu mer nöjd med Britax kidplus och kidfix. Framförallt för att barnet sover mycket bättre i dem. Det minsta barnet sitter oxå mycket bättre i dem.

Det stämmer att man ska använda bältesstol när barnet vänds framåt.

Keep your child rear facing for as long as possible!

Svar på tråden Ni som kan detta med bilbarn-/bältesstolar..