sandraabinger skrev 2013-09-23 17:51:36 följande:
För ca 5 månader sedan fick jag reda på att jag har kommit in i klimakteriet (23 år gammal). Jag kan alltså inte få barn med mina gener. Det tar på mig väldigt hårt. Hur har ni hanterat det? Bearbetat det? Hur länge mådde ni dåligt, eller mår ni fortfarande dåligt? Vad säger era vänner/familj/kollegor/partner? Hur många känner till det? Jag mår väldigt dåligt över detta, lever på hoppet att jag mirakulöst skulle bli gravid. Jag vill verkligen inte acceptera detta.. Tacksam för alla råd, tips och historier :)
Det var väldigt tråkigt att höra, hade inte en aning om att man kunde få de så tidigt.
Hoppas att ni snart kommer att få hjälp.
Vi har försökt få barn under snart 5 års tid.
Vi fick ett pluss efter 2 år men slutade i mf i vecka 9.
Efter det fick vi hjälp med if som aldrig har visat pluss ens.
Första gågen fick vi iallafall sätta in äggen men andra försöket lyckades vi inte ens få sätta in äggen utan fick åka hem igen.
3:e försöket med ivf nu i november så vi får se hur det lyckas, inga större förhoppmingar men vi fortsätter iallafall att kämpa.
Glöm inte att ni måste ta hand om varandra också när det är tunga tider framför er.
Vi har bara kommit varandra närmare och min man är nog det bästa stödet jag haft och min allra bästa vän.
Utan han skulle jag inte klara något.
Så ta hand om varandra, önskar er all lycka till med allt.