• Kuben

Sluta med progesteron - när kommer MF igång?

Hej,

Idag konstaterades det att fostret har tillbakabildats. Det är en MA, bara för att jag tar progesteron. Nu ska jag sluta med det så att mf kan starta. Undrar hur lång tid det tar? När går det ur kroppen och när börjar kroppen stöta ut allt?  

• Svar på tråden Sluta med progesteron - när kommer MF igång?
  • Jag är bara jag

Inte säkert kroppen stöter ut det ö.h.t,det kan i vart fall dröja veckor. Jag gick 4 veckor och inget hände (krävdes massor med Cytotec),andra kan gå månader. Men hoppas kroppen klarar det själv,det beror lite på hur långt gången du var också. Beklagar verkligen,det är så orättvist!

• Kuben

Tack! Då vet jag! Det var så många år sedan jag gick igenom detta, att jag har förträngt allt! SKa på återkoll om 2 veckor igen, antar att de sätter igång mig om intet hänt då...
    Tack!

• Kuben

och här kommer mitt facit:

Slutade ta progesteronet i söndags, i dag, onsdag eftermiddag, drog det i gång!  

• Jag är bara jag
    Kuben skrev 2013-09-25 20:24:09 följande:
    och här kommer mitt facit:

Slutade ta progesteronet i söndags, i dag, onsdag eftermiddag, drog det i gång!  
    Det är ju det absolut bästa om kroppen sköter det själv så där har du haft tur. Men efterkontroll ska du förstås göra så man vet att allt ser bra ut. Sökt om dig och kroppen nu!
  • CVM

Har precis gått igenom samma sak själv. Bekräftat ofostrig graviditet onsdag förra veckan, slutade med progesteron torsdag - blödningen började tisdag.

• Kuben

Fast här har allt stannat upp! Blödde lite, lite igen ett par dagar därpå, och sedan helt stopp! Åkte till gynakuten i går och har fått tid för kontrollerad missfall inklusive medicinering med start söndag och som ska sätta igång på riktigt på tisdag...

Så väl omhändertagen, men skriftlig information och uppföljningstid, har jag aldrig varit med om med mina andra 5 mf!! Där har jag legat själv i badrummet och pinats med möjligen någon liten Alvedon att ta för att rida ut smärtan! Vilken skillnad när de skickar med smärtstillande, förklarar hur medicinerna funkar och dessutom ser till att jag har en annan vuxen i närheten (det har jag aldrig haft tidigare) SAMT ringer under dagen för att se hur allt går! Det är ju helt fantastiskt! Jag säger bara Danderydsakuten - ni rockar!!

• Kuben
    CVM skrev 2013-09-27 20:20:49 följande:
    Har precis gått igenom samma sak själv. Bekräftat ofostrig graviditet onsdag förra veckan, slutade med progesteron torsdag - blödningen började tisdag.

Beklagar - kram!
  • Kuben

Fick "ickegravidhormon-tablett" på sjukhuset i morse. Nu em blöder jag rätt bra. Igång? Kanske...

Svar på tråden Sluta med progesteron - när kommer MF igång?