• Anonym (confused)

bisexuell?

Hej! Nu är det så att jag har några kompisar som tycker att jag är bi, men jag anser inte att jag är de... Jag har kysst tjejer (jag själv är tjej också), har fantiserat om att ha sex med tjejer och när jag kollar på porr så kollar jag bara på lesbisk porr..Men jag hade aldrig kunnat få känslor för en tjej.. Det hade varit jättekonstigt för mig. Känslor har jag bara haft för en och de va en kille.. Men gör allt detta mig till bisexuell ändå? vad anser ni??

• Svar på tråden bisexuell?
  • Anonym (mig)

Jag är personligen helt emot alla fack. Anser att man faller för personen o inte könet!

Vet inte ens vart gränsen skulle gå? Vid tanke eller handlingen?!

• paret
    Anonym (confused) skrev 2013-09-23 21:16:00 följande:
    Hej! Nu är det så att jag har några kompisar som tycker att jag är bi, men jag anser inte att jag är de... Jag har kysst tjejer (jag själv är tjej också), har fantiserat om att ha sex med tjejer och när jag kollar på porr så kollar jag bara på lesbisk porr..Men jag hade aldrig kunnat få känslor för en tjej.. Det hade varit jättekonstigt för mig. Känslor har jag bara haft för en och de va en kille.. Men gör allt detta mig till bisexuell ändå? vad anser ni??
    Ungefär som vi då, kanske vi ska kalla oss bs light, vi som kan tända på samma kön men blir inte kära i dem?
  • Anonym (Också fundersam)

Jag har lite tvärtom...jag har blivit kär i en kvinna, men känner inte så stort behov av det sexuella. Är mer kär än tänd så att säga (men om det skulle bli något mellan oss kanske det skulle tända till också) Har aldrig tidigare känt något liknande för en kvinna, bara varit intresserad av män...gillar inte heller att kategorisera, men om jag ändå ska göra det så hör jag nog till er skara bs light gissar jag

• canty

Bäst är väl att kalla sig queer då. Inte sättas in i nåt fack. Man bara är. Och gör det man känner för.
    Tänder själv på killar sexuellt men har hittills inte haft romantiska känslor för nån kille. 
    Fast det kanske är att vara biSEXUELL. Vet inte. 

• Anonym (biet)

Ta dig tid och ta reda på om du är bisexuell eller inte. Spelar etiketten stor roll för dig? Gå vidare om du vill och i så fall när du är redo ( förresten brukar det väl bli så per automatik). Hälsningar från en som är bi-  och kallar sig det med =)

• lykantrophona

Sen kan det väl vara så att ens sexuella läggning inte alltid matchar ens romantiska läggning. Du skulle då kunna kalla dig själv för bisexuell men heteroromantisk.

Nåja, du känner dig själv bäst.

Svar på tråden bisexuell?