Jag har precis börjat med VV igen, 3e veckan nu. Förra ggn var 2009 och då gick jag ner 25 kg men nu två barn senare började jag på samma vikt igen.
Efter att ha provat lite med att minska portioner och undvika onyttigheter så kände jag att det inte funka. Jag behövde något som hjälper mig att verkligen ha koll på hur mkt jag stoppar i mig under en dag. Så då blev det VV online. Kände att jag inte behövde möten den här ggn även om de ändrat pointsen lite så kände jag att det räckte med online.
Ännu så länge är jag nöjd, superbra med appen där man fyller i allt (men den lär man väl ha tillgång till oavsett val, online eller möten). Tror det är väldigt personligt vad som passar, känner du att du behöver lite mer press/push kanske möten är ett måste.
Bara sen 2009 har det utvecklats jättemkt och är mkt lättare nu med appen, ffa för mig som lever med min mbl. Känner inget behov att gå på möten där de säljer in kokböcker och VV mat/godis. Recept finns ju online och att skapa sina egna är ju kanon, bara skriva i allt du har i, hur många portioner det är.