• Orkidéen

Ni som kör Viktväktarna via nätet!

Nu har jag GI:at, LCHF:at och fan och hans moster... Fungerar ett tag! God mat och resultat... MEN... jag tröttnar. Körde  VV för många herrans år sedan och gick ner i vikt. Fått två barn efter det och blev sedan bästis med GI och LCHF (trodde jag) Så nu tänkte jag haka på ett par brudar på jobbet som gjort succé med VV via nätet. Ni som kör..? hur fungerar det för er. Är ni disciplinerade eller faller man lätt ifrån för att ingen ha "koll" på er? Plus och minus med VV via nätet tack  :) 

• Svar på tråden Ni som kör Viktväktarna via nätet!
  • pockemon

Jag går på viktväktarna och har gått ner 26 kilo på 13 månader men jag har gått på veckomöten hela tiden - ovärderligt!

Dels att du verkligen får tips och råd på lektionerna och mötet med andra hur de löser saker och ting - man får och ger råd.

Har varit med tidigare och lyckats ganska bra men aldrig gått i mål helt och framförallt inte lyckats hålla vikten därför att jag inte lärt mig tidare fullt ut att ändra livstilen på egen hand.

Nu har ag bestämt mig för att gå på möte minst en gång i månaden - är i mål nu och guldmedlem men det är nu som man / jag behöver få motivation att behålla min numera sundare livstil.

Vad ville jag ha sagt med detta: Jag hade aldrig klarat det bara genom nätet.

• Sorbus

Jag har använt VV på nätet och är väldigt nöjd. Jag gillar VVs upplägg med att man får äta allt, inga konstiga regler, att frukt och grönt är fritt att äta obegränsat av och att det är så flexibelt i sitt upplägg. Jag har inget behov av att gå på möten så för mig var det helt perfekt att bara använda onlinetjänsten.

Jag tycker det var enkelt att fylla i checklistan på nätet. Det finns massor av goda recept på siten och det fungerar också bra att skapa egna recept och enkelt lägga in det som dagens propoints. Och så var det lite extra bonus med hälsokollen som man ska fylla i, bla insåg jag att jag fick i mig ganska lite mejeriprodukter om man jämför med tex slvs rekommendationer, det hade jag inte tänkt på innan. Och har man fyllt i allt och dagens träning så får man en liten medalj eller vad det nu var och det gjorde att jag såg till att få med allt. Liten grej men funkade på mig

Men precis som med allt annat fungerar det bara om man bestämt sig. Passar det dig att det är bara du och online-tjänsten som håller reda på dig så funkar det säkert bra.

• Totoro79

Jag har precis börjat med VV igen, 3e veckan nu. Förra ggn var 2009 och då gick jag ner 25 kg men nu två barn senare började jag på samma vikt igen.

Efter att ha provat lite med att minska portioner och undvika onyttigheter så kände jag att det inte funka. Jag behövde något som hjälper mig att verkligen ha koll på hur mkt jag stoppar i mig under en dag. Så då blev det VV online. Kände att jag inte behövde möten den här ggn även om de ändrat pointsen lite så kände jag att det räckte med online.

Ännu så länge är jag nöjd, superbra med appen där man fyller i allt (men den lär man väl ha tillgång till oavsett val, online eller möten). Tror det är väldigt personligt vad som passar, känner du att du behöver lite mer press/push kanske möten är ett måste.

Bara sen 2009 har det utvecklats jättemkt och är mkt lättare nu med appen, ffa för mig som lever med min mbl. Känner inget behov att gå på möten där de säljer in kokböcker och VV mat/godis. Recept finns ju online och att skapa sina egna är ju kanon, bara skriva i allt du har i, hur många portioner det är.

• Orkidéen

Jag har tänkt att gå med. Jag behöver verkligen göra något åt min vikt. Min kropp strular på många  olika sätt och jag tror att om jag blir lättare och hälsosammare så kommer jag må mycket bättre. Min tjeja på 7 år han börjat få en liten buk och jag är livrädd för att det ska gå åt fel håll för henne. Min sambo är oxå i behov av att tappa ett antal kilo så jag tror att det bara är att tuta och köra nu med gasen i botten :) 

• Scruffy

hittade den här tråden. tyvärr är det en lika vanligt med VV idag som för 10 år sedan. Synd för det är en så bra metod. Ger så mycket frihet att äta och dricka det man vill. Jag är med men gjorde klart min viktnedgång innan sommaren. Är numera guldmedlem. Ska gå dit och väga mig igen nästa vecka. Nu ska jag gå iväg på en långpromenad innan lunch.

Svar på tråden Ni som kör Viktväktarna via nätet!