• annelie julimamma

Färdig potatisgratäng ??

Hej
    Vi ska ha dop med ca 40 gäster och ska bjuda på mat. Vi har planerat potatisgratäng men tycker det känns lite jobbigt att skala.
    Är det ngn som har erfarenhet av de färdiga man kan köpa?
    Tillsätter ni ngt?
    Hur mkt ska man köpa?
    Vilket märke?

• Svar på tråden Färdig potatisgratäng ??
  • Ellie

Jag tycker att de flesta är riktigt goda. Kan tyvärr inte minnas märken just nu. Det jag har tillsatt har varit lite extra riven ost på toppen för att få en mer gratinerad yta. Självklart kan man ju lägga till lite peppar eller andra kryddor om man vill. Jag tycker om de med vitlök, men det gör nog inte alla. Har även testat med rotfrukter i fast det var inte lika gott tycker jag.
    Hur mycket man skall köpa beror ju lite på hur mycket annat man äter. Till en vanlig middag hos oss räcker en liten påse lagom till 2-3 personer. Det står 3-4 på förpackningen, men vi äter rätt mycket :)
    Testa ett par smaker innan om du har tid. Då får du en uppfattning om hur stora portionerna är också.

• Näckrosen

Jag brukar också ha lite riven ost på.

Hur mycket som går åt beror ju på vad du har till också. Bröd, kött, sallad...
    Men portionerna brukar vara rätt stora.

Jag tycker de flesta färdigköpta är godare än hemlagad. I varje fall bättre än de jag gör..

• Gizmo

Peka potatisgratäng tycker jag är godast! Kostar ca 55 kr för 2 kg. Netto säljer den billigt ibland, för 39 kr.

• annelie julimamma

Tack Ellie, Näckrosen och Gizmo för svar. Ni verkar enade om att dessa är goda ???? då vågar jag nog bjuda på dem

• annelie julimamma
    annelie julimamma skrev 2013-09-25 07:34:18 följande:
    Tack Ellie, Näckrosen och Gizmo för svar. Ni verkar enade om att dessa är goda =) då vågar jag nog bjuda på dem

• Ejin
    Gizmo skrev 2013-09-25 07:19:03 följande:

Peka potatisgratäng tycker jag är godast! Kostar ca 55 kr för 2 kg. Netto säljer den billigt ibland, för 39 kr.

Håller med här . Den från netto är supergod.
Svar på tråden Färdig potatisgratäng ??