• enmammatill

Hur har ni det?

Hej!

Tänkte bara höra lite med er som är heltids ensamstående föräldrar. Är bara lite nyfiken på hur andra har detSkrattande:

1. Hur ofta åker ni utomlands med era barn på semester?
    2. Hur långa dagar har era barn på dagis? 
    3. Vad jobbar ni med?
    4. Jobbar ni heltid eller deltid? 
    5. Vad har ni för ekonomi?

• Svar på tråden Hur har ni det?
  • MalinAnnaJosefine

Jag är ensamstående heltidsarbetande mamma.
    Vi åker inte utomlands. Men det beror på min son har sjukdomar som gör alla sorts resor besvärliga.
    Han går mellan halv åtta och fem varje dag på dagis. Jag har ett flexibelt arbete och lan jobba hemifrån om det krävs!
    Har 25000kr i lön inom kommunutveckling.

• mandolin76

Vet inte om jag platsar i kategorin. Min son är i princip endast hos sin pappa när jag jobbar kväll eller helg i tid motsvarar det lite mer än vh. Pappan betalar reducerat underhåll och det är jag som står för alla inköp för sonen. Jag och sonen brukar åka utomlands en vecka på hösten och förutom det brukar vi ha en skidsemester på sportlovet och campingsemester med kompisar på sommaren. Tid på fritids varierar beroende på mitt schema. Jag jobbar som Verksamhetspedagog inom LSS. Lön 26500 + ob, underhåll och barnbidrag.

• Doktor mugg

Är ensamstående och arbetar heltid. Jobbar på en gruppbostad :) Får en ok lön,vi klarar oss helt okej. Sonen går i skolan så det blir fritids efteråt tre dagar i veckan. Ibland 2. Slutar 16 dessa dagar. Beror lite på hur jag jobbar. Gillar ej att resa men blir alltid kortare små resor på sommaren som Finland, djurparker, äventyrs park, kryssningar osv! :) aldrig gillat att resa..

• sassaa
    mandolin76 skrev 2013-09-25 13:50:10 följande:

Vet inte om jag platsar i kategorin. Min son är i princip endast hos sin pappa när jag jobbar kväll eller helg i tid motsvarar det lite mer än vh. Pappan betalar reducerat underhåll och det är jag som står för alla inköp för sonen. Jag och sonen brukar åka utomlands en vecka på hösten och förutom det brukar vi ha en skidsemester på sportlovet och campingsemester med kompisar på sommaren. Tid på fritids varierar beroende på mitt schema. Jag jobbar som Verksamhetspedagog inom LSS. Lön 26500 + ob, underhåll och barnbidrag.

Hej! Tråden är gammal, men hur ofta jobbar du kväll och helg? Jag är intresserad av att arbeta som verksamhetspedagog, därför jag frågar :)
  • mmamma

Hej! Är ensamstående. Arbetar på en daglig verksamhet. Heltid. Sonen går på fritids 7.30 - 16.30 mån - fre. Gillar inte att resa så Aldrig är svaret på det! ????

• sassaa
    mmamma skrev 2015-03-26 21:36:43 följande:

Hej! Är ensamstående. Arbetar på en daglig verksamhet. Heltid. Sonen går på fritids 7.30 - 16.30 mån - fre. Gillar inte att resa så Aldrig är svaret på det! ????

Gud vad roligt, det vill också jag göra! Vilken utbildning har du? Vilka arbetslivserfarenheter hade du INNAN du fick jobbet? Är det svårt att få jobb/vikariat? Jag har viss erfarenhet inom LSS. Jag är väldigt tacksam för svar!
Svar på tråden Hur har ni det?