• Februari12

    Kön på syskon efter pojke

    Funderar och analyserar när det gäller syskon och kön. väldigt oempiriskt har jag kommit fram till att det är vanligt att få en flicka först. Syskonet blir sedan en pojke. Blir det en pojke först blir det även en pojke som syskon. Men, är det rätt? Ni som har fått en pojke som första barn, vilket kön har syskonen?

  • Svar på tråden Kön på syskon efter pojke
  • Saniis

    Pojke, flicka har vi. Min bror har pojke, pojke. Kompis 1 flicka, pojke. Kompis 2 flicka, tvillingpojkar.

  • Lilje

    Jag har en äldre bror, så det funkar nog inte riktigt. Med mina kusiner med var det pojke, sen flicka, sen 50/50 chans efter det.

  • Snart81

    Det kunde varit jag som skrev frågan för 2 år sen! Första barnet en pojke och sen ville jag gärna ha en flicka. I vår bekantskapskretsen var det bara flickor först, så jag funderade på om det var vanligast. Men vår tös i nummer 2 och blev till 5 dagar innan ÄL (min man var bortrest sen så vi vet precis när hon blev till). Läste att nån skivit om det tidigare i tråden, att könet påverkades av i förhållande till ÄL.

  • Funderingar01
    Februari12 skrev 2013-09-25 12:08:56 följande:
    Funderar och analyserar när det gäller syskon och kön. väldigt oempiriskt har jag kommit fram till att det är vanligt att få en flicka först. Syskonet blir sedan en pojke. Blir det en pojke först blir det även en pojke som syskon. Men, är det rätt? Ni som har fått en pojke som första barn, vilket kön har syskonen?



    Flicka
  • CT11

    Hej!
    undrar om någon här inne vill dela med sig kring hur syskonrelationen storasyster + lillebror fungerar för er? Hur gör jag för att skapa hållbar och givande relation för våra barn, storasyster och lillebror. Själv har jag 2 systrar och vi är väldigt tajta. Min man har en storasyster och han är då lillebror och de umgås inte alls. Jag är rädd att råka få samma relation mellan våra barn i vuxen ålder. 

    Tacksam för tips/erfarenheter!

Svar på tråden Kön på syskon efter pojke