• Wronk85

    känner mig hemsk

    Jag har varit gravid 5 gånger Och varje graviditet har slutat med missfall iv 6-8 .Vi har genomgått Utredning och de hittar Ingen förklaring till detta. utåt sett blir jag glad för alla de vänner som lyckasbli gravida och får sina barn. Men innåt gör det ont i mig att vi inte lyckas men är som sagt glad för deras skull samtidigt.(ingen märker av att jag inombords blir aningen ledsen) Känner mig hemsk som känner mig ledsen när deras ultraljud dyker upp på facebook och instagram men samtidigt glad för deras skull. Känner mig känslomässigt schizofren...... Någon mer som mår/känner som jag?

  • Svar på tråden känner mig hemsk
  • Mamori

    Jag tycker inte att du ska känna dig hemsk, ambivalenta känslor är fullständigt normalt, speciellt i en situation som din. Du kan vara ledsen för din skull och glad för deras skull samtidigt, det är mänskligt och inte schizofrent. Hoppas att ni snart får bli föräldrar också.

  • qwe01

    Men, sådär känner väl nästan alla som inte kan få barn när vänner ska ge sina fantastiskt glädjande besked. Jag kände det som en stor spark i magen varje gång, men log så klart. Tillslut efter 3 år då vi äntligen blev gravida försökte vi tänka på att visa hänsyn till folk som kanske har det lika svårt som vi hade det. Hoppas det snart löser sig för er. 

Svar på tråden känner mig hemsk