Bättre efter ändrat umgänge!
Jag lever i en bonusfamilj sedan många år (drygt 9) och det har alltid varit det traditionella varannan vecka fredag - fredag som har gällt. Detta har rullat på året runt även under semester med undantag på en tvåveckorsperiod under sommarlovet.
Jag har aldrig varit riktigt bekväm och inte gillat dom där "barn-veckorna" riktigt, det har upplevts så himla rörigt och bökigt under bonusveckan, dels på grund av att det alltid saknats glömda saker från andra hemmet och biomammans ständiga "störande" under vår vecka...Det har upplevts lite som att dela min man med en annan kvinna dessa veckor när bonus varit hos oss, extremt irriterande!
Nu har vi då ÄNTLIGEN efter önskemål från bonus under semestern och även nu provat att istället ha 14-dagars perioder vilket fungerar så himla mycket bättre!!!
Under 2 veckor hinner vi få till ett flyt i vardagen och dom här störande glömda småsakerna är överstökade på ett par dagar sedan har vi lugn och ro. Vi har kommit varandra närmare som familj på dessa månader än vad vi gjort under alla 9 år!
Det behöver inte bytas några dagar eller bytas helg hit eller dit för vi har så lång tid på oss tillsammans att saker går att planera på ett helt annat sätt.
Till alla er som inte får det att fungera med bonuslivet kanske detta kan vara ett alternativ, att ha 2-veckorsperioder istället? För oss har det förändrat allt till det bättre