Betala hemma - Vuxen bonus
Börjar bli lite irriterad här hemma. Har en bonusson som är 20 år gammal som fortfarande bor hemma. Trots att han har ett jobb och har haft i snart 1 år, en visstidsanställning på heltid. Han har t.o.m en lön som är högre än min sambos (hans pappa) då han jobbar mycket helg och kväll.
För mig är det självklart att man betalar hemma om man har jobb och fortfarande bor hemma i den åldern, tycker väl även att det är rätt konstigt att man VILL bo hemma i den åldern.
Men det tycker inte min sambo, han anser att det är självklart att sonen bor hemma så länge han vill och passar på och sparar till eget boende. Mitt förslag har varit att han får betala hemma men att vi sparar undan pengarna för att sen ge honom dom när han flyttar. Men nix det går inte sambon med på för då kan han ju lika gärna spara själv. Problemet är att killen bränner ett antal tusenlappar i månaden på nya teknikprylar, och han är även helt ointresserad av att flytta hemifrån.
Och med tanke på att han bor gratis, äter gratis (+ gratis lunch) och lånar bil gratis. Får mat och matlådor fixade och tvätten fixad (och behöver inte hjälpa till med nått) så kommer han nog att bo hemma ett antal år till.
Hade det varit mitt barn så hade han självklart fått betala hemma, jag hade också börjat pusha på eget boende för jag anser inte att man ska bo hemma som vuxen när man har råd med ett eget boende. Då är det dags att lära sig stå på egna ben. Men nu när det är bonussonen så har ju sambon sista ordet och jag känner att jag blir bara mer och mer irriterad på hela situationen!
Vi väntar även ett gemensamt barn till och under föräldraledigheten så kommer det bli väldigt fattigt så känns inte direkt kul att behöva försörja en vuxen som tjänar mer än sambon gör.
Några tips på hur man "sparkar" ut ett vuxet barn utan att de känner sig utsparkade?
När tycker ni gränsen går för att det är ok att bo hemma? 20, 25, 30?? Har försökt få min sambo att svara på det men han svarar bara -Han kommer inte att bo hemma så länge till....suck
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-25 21:11
Lyckades skriva fel, han har fått en tillsvidareanställning inte visstidsanställning.