• kavat33

Fyller 40 år, Hur mycket är jag värd?

Fyller snart 40år och min man frågade vad jag önskade mig.
    Jag sa ett Hermes armband som ligger runt 3-4000 kr och han tappade hakan.
    Det är inte så att jag alltid vill ha fina dyra presenter. Absolut inte.
    Jag har inte önskat något liknande tidigare.
    Men att fylla 40 år är väl, ett tillfälle när man kan få något lite mer extra...
    Likaså 50  år osv.

Är jag ute och cyklar?

• Svar på tråden Fyller 40 år, Hur mycket är jag värd?
  • Buster1994

ja de tycker jag du är värd du fyller ju 40 år! 40 50 ska man få lite dyrare saker!

• M i l l a n

Tycker absolut att du är värd det. Man fyller bara 40 en gång i livet. Själv önskar jag mig en resa till Mexico, och det är ju ännu dyrare.

• Natulcien
    M i l l a n skrev 2013-09-25 15:41:34 följande:
    Tycker absolut att du är värd det. Man fyller bara 40 en gång i livet. Själv önskar jag mig en resa till Mexico, och det är ju ännu dyrare.
    Man fyller bara 27 eller 36 en gång i livet också... Flört

Nä, men det beror väl på er s.a.s. Hur ni ser på det här med presenter, vad ni har för ekonomi etc.?

• kenneth768768

Sälvklart, om din familjs ekonomi tål utgiften och du ger honom motsvarande present i motsvarande situation.

• kavat33

Han fick faktiskt en kitchenaid som han faktiskt önskade sig.
    Och vi är inte rika men svälter heller inte. Tack!

• MeNoLike

Beror väl på hur familjens ekonomi ser ut

Jag skulle nog inte lägga mer än ca 1500kr på en jämn födelsedag åt partnern även om jag hade råd.

Kan även tycka att man inte kan/ska "kräva" att få såpass dyr present.

Tjänar du inte egna pengar? Isf kan du väl köpa armbandet själv om du så gärna vill ha det

• kavat33

Jag kräver inte, det är därför jag frågar här. Hur jag ska ställa mig.
    Tack!

• MammaMia74

Jag tycker absolut att du är värd en dyr fin present. Förutsatt att ni har råd. När jag fyller 40 så vill jag inte ha någon present. Utan att vi reser iväg, istället till ett varmt land. Så alla som vill fira mig får resa med.

Mamma till två underbara tjejer
  • kavat33
    MeNoLike skrev 2013-09-25 15:51:25 följande:
    Beror väl på hur familjens ekonomi ser ut

Jag skulle nog inte lägga mer än ca 1500kr på en jämn födelsedag åt partnern även om jag hade råd.

Kan även tycka att man inte kan/ska "kräva" att få såpass dyr present.
    Tjänar du inte egna pengar? Isf kan du väl köpa armbandet själv om du så gärna vill ha det
    Jag håller givetvis med om att ekonomi styr, och givetvis är detta en utgift som lär svida för oss båda då vi ändå har gemensam ekonomi. Som sagt det är därför jag frågar. Tack!

• kavat33
    MammaMia74 skrev 2013-09-25 15:54:59 följande:
    Jag tycker absolut att du är värd en dyr fin present. Förutsatt att ni har råd. När jag fyller 40 så vill jag inte ha någon present. Utan att vi reser iväg, istället till ett varmt land. Så alla som vill fira mig får resa med.
    kram! gäller er andra också.
  • kavat33

Ska väl tillägga att han frågade om det var ok om han hittade en på blocket.
    Men det kändes inte helt rätt, eller romantiskt.  Jag vill inte i detta fall ha den begagnnad och jag vill ha kvitto för
    försäkring.

• La Lola

Oj jösses!

Jag fyller 40 i februari o jag vill inte ens ha presenter.
    Kommer nån o bara firar med mig o dricker något gott kommer jag att bli superglad!

Jag tycker inte att 40 är så speciellt att fylla.
    Men fest tänker jag ha för det älskar jag att dona med oavsett tillfälle.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Natulcien
    kavat33 skrev 2013-09-25 16:29:20 följande:
    Ska väl tillägga att han frågade om det var ok om han hittade en på blocket.
    Men det kändes inte helt rätt, eller romantiskt.  Jag vill inte i detta fall ha den begagnnad och jag vill ha kvitto för
    försäkring.
    Så det viktiga är inte själva armbandet, utan att han ger dig något dyrt? Är det mer "romantiskt" om något kostar 3000 än om det kostar 500?

• kavat33
    Natulcien skrev 2013-09-25 18:21:36 följande:
    Så det viktiga är inte själva armbandet, utan att han ger dig något dyrt? Är det mer "romantiskt" om något kostar 3000 än om det kostar 500?

Absolut inte. Det finaste han har gett mig är en julkula med nr 22 då min son föddes dagarna innan jul. Men..
    Håller med dig också men ändå .. Tack
  • M i l l a n
    Natulcien skrev 2013-09-25 15:45:32 följande:
    Man fyller bara 27 eller 36 en gång i livet också... Flört

Nä, men det beror väl på er s.a.s. Hur ni ser på det här med presenter, vad ni har för ekonomi etc.?

Haha! Ja det är klart! ;) Men det känns mer speciellt att fylla 40 än 36.

Men håller med om att man ska köpa nåt som familjen eller partnern har råd med.
  • LisanA

Jag tycker det är tanken bakom som räknas. Att han verkligen har tänkt till. sen spelar summan ingen roll

• Duckan

Tycker absolut att du kan få ett Hermes-armband. Jag är inne på samma sak, ett orange. Om inte det så vill jag ha en diamantring. Stenen finns, ska bara designa ringen.

Svar på tråden Fyller 40 år, Hur mycket är jag värd?